Comunicat de presa

 

Actiunea se va desfasura pe o perioada de 5 zile, intre 4 si 8 iulie, in Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti. Consumatorii vor afla de la experti in domeniul protectiei consumatorilor ce drepturi au atunci cand zborul lor intarzie sau daca bagajul este pierdut, sau atunci cand pachetul de vacanta este diferit de ceea ce s-a promis in brosura.

Evenimentul are loc in cadrul Campaniei Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor - “E dreptul tau! Actioneaza!”, lansata in iunie 2012.

Daniela Nane, ambasador al campaniei, va fi prezenta in cadrul acestui eveniment, pentru a discuta cu pasagerii din aeroport despre drepturile lor in tara, si in alte state membre.
Comisari din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, autoritate competenta pentru solutionarea reclamatiilor pasagerilor pe transportul aerian, vor acorda consultanta si sfaturi.

 

Experti ai Centrului European al Consumatorilor din Romania si ai asociatiilor neguvernamentale pentru consumatori - Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania vor fi prezenti pentru a raspunde intrebarilor consumatorilor si pentru a explica modul in care organizatiile ii pot spijini pe consumatori atunci cand drepturile lor nu sunt respectate.


„An de an, un numar din ce in ce mai mare de oameni calatoresc cu avionul. Astfel, dreptul pasagerilor pe transportul aerian a devenit unul dintre cele mai importante domenii ale drepturilor consumatorilor, situatie confirmata si de numarul plangerilor inregistrate spre solutionare de Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor – ECC Net, 11.000 de cazuri inregistrate de ECC-Net in 2011. Pasagerii pe transportul aerian sunt, in general, constienti de drepturile pe care le au, dar se simte o puternica nevoie de consultanta si asistenta. Prin participarea la acest eveniment, ne propunem sa reamintim atat pasagerilor cat si companiilor aeriene ca pasagerii europeni au drepturi, ca aceste drepturi trebuie respectate si aplicate in mod egal tuturor”, declara Irina Chiritoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor Romania.


De la expertii in protectia consumatorilor, pasagerii vor afla despre drepturile lor, precum:

     dreptul la informare din partea companiei aeriene; dreptul la asistenta si la despagubiri de pana la 1.220 euro, in conformitate cu politica companiei aeriene, in caz de intarziere prelungita a plecarii, anulare a zborului sau refuz de imbarcare; dreptul la prioritate de transport si la asistenta adecvata pentru copiii fara insotitor si pentru pasagerii cu mobilitate redusa.

 

Potrivit Eurobarometrului realizat de Uniunea Europeana, romanii sunt de parere ca in unele situatii isi cunosc mai bine drepturile de consumator decat in alte cazuri, dar numai 34% dintre respondenti isi cunosc drepturile atunci cand zborul lor intarzie sau este anulat.

 

Un procent de 76% dintre consumatorii cu varsta cuprinsa intre 25 si 39 de ani ar dori sa fie mai bine informati despre drepturile lor ca pasageri, iar 75% doresc sa afle mai multe informatii despre drepturile lor in situatia in care pachetul de calatorie se deosebeste de ce a fost promis in brosura.

 

Rezultatele Eurobarometrului indica totodata ca 59% dintre romani au incredere in companiile care comercializeaza bilete de avion si doar 49% dintre cei chestionati in agentiile de turism.

 

Eurobarometrul a relevat de asemenea ca in ultimii doi ani, doar 25% dintre consumatorii din Romania au cumparat un bilet de avion si doar 22%, un pachet de vacanta.
 

 

 

Inscrie-te la NewsLetterul Garbo pentru a primi si alte informatii din Lifesyle Feminin.