Atmosfera generala


Recesiunea, retrospectiva Yves Saint Laurent de la Paris, temperaturile fara precedent anuntate, dar si refuzul femeilor de a mai purta negru (reflectat in vanzari), toate acestea au jucat un rol important atunci cand designerii si-au pus pe hartie ideile pentru primavara-vara .

Pentru un neavizat ar putea parea un amestec halucinant de surse de inspiratie, muze, evenimente, dar si marketing pur. Aceste surse insa, decantate si transpuse in haine, creioneaza cel mai optimist sezon al ultimilor ani. Dupa cateva sezoane in care cuvintele de ordine au fost doar “military chic”, “funeral chic” si “dress to impress”, iar femeilor le-a fost atribuita deloc simpla misiune de a duce pe umeri toate greutatile perioadei prin care trecem, invesmantate in cele mai incomode sau mohorate tinute, se pare ca a venit si timpul unei colorate pauze creative. Hainele isi pierd din agesivitate si asistam la o revenire a unei mode cu adevarat feminine, ludice, gandite sa bucure atat purtatorul cat si privitorul. Insa este important sa retinem ca ele nu transmit un mesaj de genul “ceea ce este greu a trecut, a venit timpul sa ne bucuram”, din contra, contextul economic dur ne indeamna sa privim lucrurile mult mai relaxat si ne pune pe noi pe planul intai.

Ceea ce ramane din sezonul trecut este simplificat si “indulcit”.