Accesoriu de frumusete, un bun instrument de seductie, parfumul detine de asemenea si o puternica putere de vindecare. Fiecare parfum are povestea lui si poate reprezenta, pentru oricare dintre noi, amintirea unei persoane indragite, a unui moment de bucurie alaturi de familie sau de persoana iubita. De ce iubim parfumurile? Contrar limbajului, memoria olfactiva nu poate fi denaturata de concepte. Efectul unui parfum, al unei miresme este puternic si imediat. Unul din profesorii Institutului de Moda si Tehnologie din New York subliniaza ca memoria olfactiva rezista mai mult in timp fiind capabila sa inregistreze in acelasi timp nu numai parfumul, ci si contextul senzorial si emotional care il insoteste si o caracterizeaza. Daca privim istoria celor mai faimoase parfumuri putem obeserva ca in majoritatea cazurilor cel care le-a creat a pastrat in minte un anumit moment din copilarie, adolescenta sau o intamplare care l-a marcat. De exemplu Jean - Paul Guerlain isi aminteste ca prima mireasma pe care a pastrat-o in memorie a fost aceea a unei tarte cu capsuni facuta de mama sa pentru aniversarea de patru ani. De asemenea Tom Ford, atunci cand a ales sa dea o noua nota parfumului "Youth Dew d’Estee Lauder" si sa il restilizeze intr-o versiune mai sublima creand astfel Amber Nude, simplul element de care a tinut cont si caruia a incercat in acest fel sa ii dea viata, a fost parfumul bunicii sale care i-a marcat intreaga copilarie. Mai mult, memoria olfactiva poate provoca in unele cazuri si alte aptitudini, chiar daca acestea sunt uneori contrare. Daca luam cazul lui Christian Dior, acesta explica ca nu a visat niciodata sa devina creator insa isi aminteste ca in copilarie iubea foarte mult si retinea mirosul parfumurilor pe care femeile din jurul sau il utilizau. Astfel, in 1947 odata cu lansarea "New - Look", Dior lanseaza si parfumul Miss Dior. Legende care nu necesita trecerea anilor