Pusa in fata unei recesiuni fara precedent, moda incearca sa supravietuiasca apeland la solutiile sigure. Majoritatea designerilor au preferat sa dezvolte o parte din temele majore ale sezonului de primavara-vara, intr-o noua cheie creativa.

Bijuteriile:  Raportat la sezoanele trecute, pe podiumurile de moda bijuteriile au lipsit aproape cu desavarsire,  iar cei putini care au facut exceptie de la regula au preferat  colierele XXL, la baza gatului (Donna Karan, Lanvin sau Louis Vuitton). 

Incaltamintea:  Ca si in primavara, exista un adevarat amestec stilistic de forme si materiale, dar in care de data aceasta se pot distinge clar cateva piese cheie: ghetele pana la glezna, cizmele peste genunchi si sandalele realizate din fasii de piele. Incaltamintea respecta tonul impus de vestimentatie: sobru, cu mici accente creative,  in tonuri de negru si gri si putine explozii de culoare. Cu titlu de noutate a sezonului putem descoperi in colectii influente din incaltamintea militara sau cea a motociclistilor (Proenza Schouler sau Chloe). O mai mare varietate exista in cazul materialelor si aplicatiilor decorative folosite: blana, tinte, cristale negre, tricot si multa piele intoarsa.

Centurile: Centurile decorative devin mult mai subtiri si practice. Marcarea taliei, dar si a umerilor in acelasi timp, genereaza o interesanta tensiune. Umerii pronuntati indica putere, in timp ce o talie bine marcata, fragilitate si feminitate.
 
Materiale: Blana, folosita extrem de creativ pentru a crea volumele specifice sezonului, a fost folosita atat pentru mantouri fastuoase cat si pentru accesorii.  Rokstar, una din temele principale ale sezonului, se bazeaza pe piele: pantaloni ultra slim, jachete de motociclist sau chiar salopete (la Hermes).