Alexandra Gorea
Hart Human Resource Consulting
www.hart.ro

Pentru a avea succes orice organizaie are nevoie de angajai fideli.
Oare o organizaie care se bucur de succes este una in care angajatii sunt mai fericii la locul de munc decat alii?

Un potential rspuns ar fi acela c angajaii din domeniul IT caut un mediu in care s fie fericii.

De ce unii oameni se pot considera mai fericii la locul de munc decat alii? Dei decadele recente au adus multe rspunsuri la acesta intrebare, rata dezvoltarii soluiilor la acesta problema este mic.
Psihologii din domeniul organizaional nu au excelat prin studiile despre fericire.

Nu numai c au ignorat total acest termen, dar msurtorile lor au fost fie despre aspectele negative (de exemplu stres sau surmenare) fie au fost prea limitate (de exemplu satisfacia postului). Aceste modele legate de posturi au exclus multe variabile importante, s-au concentrat pe aspecte mai inguste ale acestui domeniu.

Fericirea este foarte semnificanta pentru noi, la modul personal, i exist o mare preocupare pentru fericirea angajailor notri i pentru fericirea noastr. Cat despre importana practic, acum exist dovezi considerabile c fericirea este implicat intr-o serie de comportamente - performana in cadrul postului, rata demisiilor, absenteismul, comportamentul persoanelor i poate creativitatea.

Este esenial s gandim in termeni de mai multe dimensiuni ale fericirii. Una din dimensiunile principale se intinde de la a te simi ru la a te simi bine. Alte dimenisiuni se intind de la depresie la entuziasm i de la anxietate la confort.
Aceste dimensiuni diferite ale fericirii sunt legate de diferite variabile din aria noastr de interes. De exemplu, cerinele prea inalte in ceea ce privete un post sunt mai degrab indeaproape asociate cu nefericirea de tip anxiogen decat cu nefericirea de tip depresiv; oamenii aflai in poziii superioare sunt mai fericii in termenii unei depresii sczute dar mai putin fericii in termenii unei anxieti crescute .