De cate ori ai zis, "Nu am timp"? Desi ne ghidam cu totii dupa acelasi ceas cu 24 de ore, multi dintre noi se simt in criza de timp pentru a realiza tot ceea au de facut.

Urmatoarele sfaturi iti pot imbunatati abilitatile de organizare a timpului ajutandu-te sa delimitezi lucrurile importante, sa creezi un sistem functional si sa indepartezi factorii care-ti irosesc timpul.

1 Delimiteaza-ti prioritatile. Ce speri sa realizezi intr-o zi - sau intr-o luna sau un an? Ce angajamente ti-ai luat deja si in ce activitati noi ai dori sa te implici? De exemplu, ai dori sa te implici intr-un proiect de colaborare intre mai multe departamente sau sa inveti un nou program de calculator? Pune aceste obiective si altele asemanatoare in ordinea prioritatilor si incearca sa estimezi cat timp ti-ar lua fiecare.


3 Dedica-te unui sistem pe care chiar il vei pune in aplicare. Magazinele sunt pline de ustensile de inalta tehnologie care te ajuta sa respecti sedintele programate si sa iti compui un program de lucru detaliat. Indiferent de sistemul pe care il alegi - un calendar obisnuit sau un asistent digital - va functiona numai daca il vei folosi consecvent. Ceea ce conteaza nu este instrumentul in sine, ci obiceiurile si disciplina pe care ti le impui.

4 Schiteaza-ti un plan de lucru in fiecare zi. Foarte multi experti in organizarea timpului considera ca oamenii ar trebui sa petreaca 10 pana la 15 minute pentru a-si stabili prioritatile la inceputul fiecarei zile. Programul tau nu este batut in cuie; poti sa-l mai schimbi pe parcursul zilei. Si, cunoscand aceste informatii, vei putea sa profiti mai bine de ocazii pe masura ce apar.

5 Grupeaza sarcinile asemanatoare. Programeaza sarcinile care necesita eforturi sau resurse similare in acelasi interval de timp. De exemplu, s-ar putea sa-ti fie mai usor sa faci cercetari pe internet pentru trei sau patru proiecte importante in acelasi interval. In mod similar ocupa-te de e-mailuri si alte tipuri de corespondenta in aceeasi perioada de timp.