Iată câteva sfaturi care îți vor fi de ajutor pentru a crea o primă impresie bună.
Poartă o ținută adecvată
Puține lucruri influențează prima impresie mai puternic decât modul în care arăți. Vestimentația transmite un prim mesaj important persoanei care te intervievează.
În funcție de profilul companiei pentru care vrei să lucrezi, cerințele vestimentare pot să difere. Unele domenii oferă mai multă flexibilitate și creativitate în alegerea ținutei, pe când altele au un cod vestimentar mai rigid.
Este bine să te simți încrezător în hainele pe care le porți, dar asta nu înseamnă că te poți îmbrăca prea casual, sport, ca în club sau ca la o nuntă. Nu exagera în nicio direcție și păstrează decența (fără haine care dezvăluie prea mult).
În general, pentru un interviu de angajare este indicat să porți o ținută business de calitate sau haine în modele mai clasice. Sunt preferate culorile neutre și accesoriile discrete. E de la sine înțeles că vestimentația trebuie să fie curată și îngrijită. Nu uita să acorzi atenție și pantofilor, nu creează o bună impresie dacă sunt prăfuiți.
În cazul femeilor, și machiajul este important. Optează pentru o coafură și un machiaj de zi fără elemente extravagante. Folosește produse ce oferă un aspect natural. Poți să îți accentuezi trăsăturile frumoase ale feței folosind un iluminator. Scopul este să obții un look proaspăt și firesc.
Alege o manichiură simplă și îngrijită. De asemenea, nu purta un parfum intens.
Nu întârzia
Nu este deloc recomandat să întârzii la interviul de angajare. Organizează-ți timpul pentru a ajunge cu 5-10 minute mai devreme. Vei crea o impresie bună angajatorului și îți vei oferi și ție un moment de respiro între agitația drumului și începutul discuției.
Dacă apare totuși o situație neprevăzută, anunță imediat că urmează să întârzii și cere-ți scuze. Nu lăsa intervievatorul să aștepte fără să știe nimic de tine.
Acordă atenție limbajului nonverbal
Transmiți mesaje nu doar prin limbajul verbal, ci și prin cel nonverbal (postură, tonalitatea vocii, gesturi, expresii faciale etc.). De aceea, nu pierde din vedere importanța acestor aspecte în crearea unei prime impresii pozitive.
Pentru ca interlocutorul să te perceapă ca fiind o persoană deschisă, încrezătoare și asertivă:
Când vorbești, nu privi în jos, privește în ochii săi;
| Strânge mâna cu putere, salută și vorbește cu încredere;
| Nu încrucișa brațele;
| Nu arbora o mimică încruntată, zâmbește;
| Ai grijă la umerii căzuți, transmit lipsă de încredere;
| Stai pe tot scaunul, nu doar pe vârful său;
| Nu vorbi șoptit, dar nici atât de puternic încât să pară agresiv;
| Apelează la inflexiuni pentru a fi mai ușor de urmărit;
| Nu vorbi foarte lent, un ritm de vorbire rapid creează o impresie mai bună (totuși, nici nu turui răspunsurile ca pe o lecție învățată pe de rost);
| Nu răspunde monosilabic, ci apelează la exemple;
| Respectă timpul alocat și nu te angaja într-un discurs prea lung și egocentric;
| E indicat să gesticulezi când vorbești, însă nu folosi gesturi prea ample și nu lovi obiectele din jur.
Nu te comporta ca și cum faci o favoare că te-ai prezentat la interviu sau ca și cum te-ai plictisit:
Nu aluneca pe scaun, stai cu spatele drept, corpul ușor înclinat înainte, în semn de interes;
| Aprobă din cap;
| Nu sta cu fața sprijinită în mâini;
| Nu mișca rapid din picior, nu legăna masa;
| Nu închide și nu deschide pixul în mod repetat;
| Nu lovi cu unghiile în masă.
Poartă-te politicos, fii o persoană agreabilă și educată:
Nu face gesturi prea informale sau excesiv de prietenoase;
| Folosește formulele de politețe;
| Nu uita să închizi sonorul telefonului (nu te uita la ecran, nu prelua apeluri și nici nu răspunde la mesaje în timpul discuției);
| Nu mesteca gumă.
Alege cu grijă ținuta, poartă-te cu încredere și respect și vei crea o primă impresie pozitivă. Mult succes!
Sursă imagine: Pexels.com
Te-ar putea interesa și:
Cât costă un angajat nefericit? De ce echilibrul emoțional al oamenilor din echipă nu este doar ”o problemă personală”
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Femeile antreprenor pot câștiga sesiuni de mentorat, coaching și granturi de 10.000 euro în cadrul programului She`s Next, lansat de ING Bank și Visa, în parteneriat cu Impact Hub Bucharest
Înscrie-te la Factory Bootcamp - promovare, educație și posibilă finanțare
Simona Soare, trainer pentru dezvoltare personală: Este o formă de curaj extraordinară să te prezinți în fața lumii fără măști! În autenticitate găsești frumusețea cea mai profundă a vieții
Este munca pe care o fac cu adevărat motivantă pentru mine?
Cum schimbă tehnologia felul în care muncim? Aflăm la HR 2.0- Piața muncii, între prudență și încetinire economică, organizat de Wall-Street.ro
România ar putea câștiga 24 miliarde de euro anual, dacă ar angaja cu 3% mai multe femei, până în 2030
7 strategii prin care să-ți motivezi echipa pentru a avea un business de succes
Jobul part time: tot ce trebuie să ştii despre jobul cu jumătate de normă
Pe 3 aprilie, specialiștii din resurse umane își dau întâlnire la evenimentul HR 2.0 - Piața muncii, între prudență și încetinire economică, organizat de Wall-Street.ro
Cum rezolvi problemele afacerii tale la tabăra Factory Bootcamp?
Factory Bootcamp, 16-17 februarie - Cosmin Dărăban te învață strategiile potrivite în ecommerce
Alți 5 antreprenori care au fost la Factory Bootcamp în 2023
Factory Bootcamp: învață să devii un lider pentru echipa ta
Factory Bootcamp: învață să faci strategia de marketing a afacerii tale
Antreprenori care au fost la Factory Bootcamp 2023
Cum să faci economii când mergi la birou: strategii pentru administrarea bugetului
Cum să te organizezi mai bine la birou
De ce să te înscrii în programul care-ți va schimba afacerea?
Rogalski Damaschin își lărgește nucleul de parteneri
Crește gratuit afacerea ta la Factory Bootcamp în februarie
start-up.ro a lansat primul documentar despre istoria și evoluția ecosistemului de startup-uri din România
Beneficiile relațiilor de prietenie la locul de muncă
O inovație pentru confort și sănătate – Tastatura ergonomică Logitech Wave Keys
Premii de 100.000 de euro în competiția Românii sunt antreprenori
Programul final al taberei de antreprenoriat Startup Elites 2023
Burnout la locul de muncă - prevenire și gestionare eficientă a senzație de epuizare
3 moduri de a face față stresului atunci când ai un job solicitant
Jooble - Calea spre bunăstare: ai grijă de sănătatea ta mintală în timp ce îți cauți un loc de muncă
| | |