Mulți oameni visează la o carieră de succes în domeniul lor de activitate, însă puțini știu și ce înseamnă acest lucru. Atunci când îți propui să îți construiești o carieră, sunt unele lucruri pentru care ar trebui să fii mereu pregătită să le iei în calcul. Și asta pentru că succesul poate fi doar o etapă de moment, în timp ce munca investită trebuie să fie constantă.

5 greșeli de carieră pe care trebuie să le eviți:

1. Nu mai investești în educația ta

Unul dintre cei mai importanți piloni într-o evoluție pozitivă în carieră este educația continuă. Dacă ai fi crezut că odată cu terminarea facultății te vei opri din învățat, atunci greșești foarte mult. Așa cum spune Liviu Tudor, președintele Genesis Property, „nu există limite pentru ceea ce poți obține prin educație”. Acesta este și motivul pentru care e obligatoriu să investești în continuare în pregătirea ta profesională, fie prin participarea la seminarii speciale, fie prin workshop-uri sau cursuri de specializare. Aceste lucruri sunt vitale mai ales în contextul în care multe dintre domeniile de activitate din ultimii ani au fost schimbate fundamental de dezvoltarea tehnologică din piață.

2. Îți neglijezi relațiile

Un alt fundament important pentru o carieră de succes este modul în care știi să îți întreții relațiile profesionale cu persoanele cheie din domeniul tău de activitate. Este important să îți construiești și păstrezi în permanență o rețea socială cu profesioniști, pentru a vă oferi sfaturi atunci când veți avea nevoie. Expertiza de încredere este foarte greu de găsit și deseori se câștigă în timp printr-o astfel de abordare.

3. Te extinzi mai mult decât poți duce

O capcană în care poți cădea atunci când urmărești să îți dezvolți cariera profesională este să te extinzi dincolo de ceea ce poți oferi. Iei prea mulți clienți, îți asumi sarcini prea grele sau complexe pentru a le putea duce singură sau pur și simplu ești depășită din punct de vedere al cunoștințelor necesare. Astfel de situații pot reprezenta reale probleme pentru imaginea ta de bună profesionistă în domeniu și te pot împinge să faci câțiva pași înapoi din punct de vedere profesional.

4. Ignori planul personal

Echilibrul între viața personală și cea profesională poate fi dificil de atins, mai ales din perspectiva faptului că fiecare dintre cele două caută să devină partea dominantă a vieții tale. În acest caz, organizarea bună este foarte importantă. Învață să îți planifici lucrurile, de la planurile de vacanță, ieșirile, zilele libere, până la toate aspectele profesionale. Acest lucru te va ajuta să ai un control mai mare și o viziune de ansamblu mai bună.

5. Gândești numai pe termen scurt

Și pentru că am ajuns la capitolul organizare și planificare, una dintre cele mai nefericite strategii pentru cariera ta pe care le poți aplica este să te bucuri de moment și să gândești exclusiv pe termen scurt. Folosește-te de momentele bune pe plan profesional ca o bază de dezvoltare în viitor.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: OPOLJA