Adaptarea la noul loc de munca
Cele mai multe probleme sunt de natura relationala, si sunt cu atat mai mari cu cat pozitia noului venit e mai inalta.
George Butunoiu
Specialist executive search
Ce dificultati intampina un angajat la un nou loc de munca si cum poate preintampina sau rezolva eventualele probleme?
Nu am auzit sa fie vreo dificultate care sa iasa clar in evidenta fata de celelalte la integrarea unui nou angajat. Cele mai multe probleme sunt de natura relationala, si sunt cu atat mai mari cu cat pozitia noului venit e mai inalta. O alta problema des intalnita e nepotrivirea (uneori dramatica) intre ce i s-a spus omului respectiv la interviurile de angajare si ce gaseste in realitate: nu numai diferente legate de imaginea firmei, ci chiar diferente majore legate de jobul in sine, cum ar fi natura activitatilor, subordonarea, responsabilitati etc. Unele firme (destul de putine) au proceduri bine puse la punct de integrare a noilor veniti, care pot fi destul de detaliate: pe zile, pe ore, pe activitati etc. Si unii dintre angajati (la fel de putini) au astfel de proceduri pregatite pentru aceste situatii, si asta faca ca tensiunea sa scada semnificativ.
In ce masura asteptarile angajatului coincid cu cele ale angajatorului? Ce rol au programele de training in adaptarea noului angajat in organizatie?
Extrem de rar in totalitate, destul de rar in mare masura, adesea sunt diferente semnificative intre asteptari si realitate, mai ales din partea noului angajat. Programele si procedurile de inductie (de integrare a noului angajat) sunt foarte importante, nici nu sunt prea greu de conceput si de pus in practica, totusi foarte putine firme le fac.
Integrarea profesionala se bazeaza in principal pe indeplinirea satisfacatoare a sarcinilor din fisa postului? Care este rolul evaluarii performantelor profesionale dupa ce procesul de integrare a luat sfarsit?
Daca ii spunem “profesionala” gandul te duce, intr-adevar, catre atingerea performantelor tehnice prevazute in fisa postului. Aceasta este partea mai usoara, de obicei. Mult mai dificila este, de multe ori, integrarea in colectiv, in cultura organizationala, cea formala si cea informala, “normalizarea” relatiilor cu superiorii, cu colegii si cu subordonatii. Firmele bine organizate au proceduri bine puse la punct de evaluare periodica a integrarii noilor veniti, facute la perioade prestabilite: de exemplu, dupa o luna, dupa trei si dupa sase, apoi, daca totul e OK intra in procesul normal de evaluare (bianual sau anual, in cele mai multe cazuri).
Te-ar putea interesa și:
Cât costă un angajat nefericit? De ce echilibrul emoțional al oamenilor din echipă nu este doar ”o problemă personală”
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Femeile antreprenor pot câștiga sesiuni de mentorat, coaching și granturi de 10.000 euro în cadrul programului She`s Next, lansat de ING Bank și Visa, în parteneriat cu Impact Hub Bucharest
Înscrie-te la Factory Bootcamp - promovare, educație și posibilă finanțare
Simona Soare, trainer pentru dezvoltare personală: Este o formă de curaj extraordinară să te prezinți în fața lumii fără măști! În autenticitate găsești frumusețea cea mai profundă a vieții
Este munca pe care o fac cu adevărat motivantă pentru mine?
Cum schimbă tehnologia felul în care muncim? Aflăm la HR 2.0- Piața muncii, între prudență și încetinire economică, organizat de Wall-Street.ro
România ar putea câștiga 24 miliarde de euro anual, dacă ar angaja cu 3% mai multe femei, până în 2030
7 strategii prin care să-ți motivezi echipa pentru a avea un business de succes
Jobul part time: tot ce trebuie să ştii despre jobul cu jumătate de normă
Pe 3 aprilie, specialiștii din resurse umane își dau întâlnire la evenimentul HR 2.0 - Piața muncii, între prudență și încetinire economică, organizat de Wall-Street.ro
Cum rezolvi problemele afacerii tale la tabăra Factory Bootcamp?
Factory Bootcamp, 16-17 februarie - Cosmin Dărăban te învață strategiile potrivite în ecommerce
Alți 5 antreprenori care au fost la Factory Bootcamp în 2023
Factory Bootcamp: învață să devii un lider pentru echipa ta
Factory Bootcamp: învață să faci strategia de marketing a afacerii tale
Antreprenori care au fost la Factory Bootcamp 2023
Cum să faci economii când mergi la birou: strategii pentru administrarea bugetului
Cum să te organizezi mai bine la birou
De ce să te înscrii în programul care-ți va schimba afacerea?
Rogalski Damaschin își lărgește nucleul de parteneri
Crește gratuit afacerea ta la Factory Bootcamp în februarie
start-up.ro a lansat primul documentar despre istoria și evoluția ecosistemului de startup-uri din România
Beneficiile relațiilor de prietenie la locul de muncă
O inovație pentru confort și sănătate – Tastatura ergonomică Logitech Wave Keys
Premii de 100.000 de euro în competiția Românii sunt antreprenori
Programul final al taberei de antreprenoriat Startup Elites 2023
Burnout la locul de muncă - prevenire și gestionare eficientă a senzație de epuizare
3 moduri de a face față stresului atunci când ai un job solicitant
Jooble - Calea spre bunăstare: ai grijă de sănătatea ta mintală în timp ce îți cauți un loc de muncă