12:09, 24 Septembrie 2020 publicat în Tratamente naturiste19 share-uri

Deși este utilizat de mii de ani în Asia de Sud și Sud-Est, în special în Indonezia, Filipine și Thailanda, totuși în țara noastră zahărul de cocos reprezintă încă o noutate, ajuns la noi mai degrabă ca o alternativă mai sănătoasă la îndulcitorii utilizați pe scară largă. Zahărul de cocos este astăzi cerut și căutat, având un indice glicemic mic, ceea ce îl face utilizabil și de către persoanele care țin cure de slăbire, care prezintă diabet zaharat, chiar și de către garvide. Descoperă în acest articol care sunt beneficiile zahărului de cocos.

Ce este zahărul de cocos?

Deși intuitiv ne-am putea gândi că acest zahăr este obținut din fructele de cocos, ei bine acesta este de fapt preparat din nectarul florilor de cocos.

Prepararea acestui zahăr este destul de simplă, obțînându-se prin fierberea nectarului, proces prin care apa se evaporă și rezultă o pastă moale, ce se poate cristaliza.

Citeste si:
Cum să obţii un bronz sănătos care se menţine pe termen lung
Cum să obţii un bronz sănătos...

Tocmai de aceea găsim în comerț zahărul de cocos fie ca un bloc solid, fie sub formă de cristale sau de pastă moale.

Procesul de obținere a acestui zahăr presupune o prelucrare minimă și nu include adaosul altor substanțe chimice, ceea ce face ca zahărul de cocos să reprezinte o alternativă naturală și sănătoasă ca îndulcitor.

Citeste si:
Săpunul cu SULF: indicații terapeutice și 5 recomandări
Săpunul cu SULF: indicații...

Îți recomandăm:

Zahar de Cocos Ecologic/Bio 250g NIAVIS disponibil pe Vegis.ro

ZAHAR DIN NECTAR DE FLORI DE COCOS BIO 150G disponibil pe Obio.ro

Zahar de Cocos Ecologic/Bio 300g BIO PLANET disponibil pe Vegis.ro

ZAHAR DIN PALMIER DE COCOS BIO 250G disponibil pe Obio.ro

Zahar de Cocos 500g TARGROCH disponibil pe Vegis.ro

Zahărul de cocos: conținut nutrițional

Deși are un gust bun, zahărul de cocos are un indice glicemic scăzut (între 35 și 54) și conține o cantitate mică de fructoză, aproximativ 40%.

Ca și calorii, o linguriță de zahăr de cocos prezintă, în medie, aproximatv 20 de calorii, iar ca și conținut nutritional nu este foarte bogat, spre deosebire de miere, de exemplu. Prezintă însă minerale precum potasiu, zinc, calciu, fier, dar și vitamine, în special din complexul B, antioxidanți și polifenoli. Cantitatea de minerale și vitamine este însă destul de mică, insuficientă pentru a acoperi necesarul zilnic de vitamine și minerale.

Chiar dacă nu este o sursă bogată în nutrienți, totuși zahărul de cocos rămâne o alternativă de dorit ca îndulcitor, chiar și pentru femeile însărcinate sau pentru persoanele cu afecțiuni cronice. Mai mult decât atât, zahărul de cocos are un conținut divers în aminoacizi, conținând 16 aminoacizi, esențiali pentru metabolismul proteic, enzimatic, dar și pentru susținerea sstemului nervos și a imunității.

Beneficiile consumului zahărului de cocos

Iată care sunt cele mai importante beneficii sănătoase pe care le putem obiține în urma consumului zahărului din flori de cocos:

  • Nu crește glicemia și nu produce fluctuații ale nivelului seric al acesteia, pentru că pe de o parte are un indice glicemic mic și o cantitate scăzută de glucide, iar pe de altă parte conține inulină, o fibră alimentară ce participă în relglarea glicemiei (încetinește absorbția glucozei în organism);
  • Zahărul de cocos poate fi consumat, conform recomandărilor medicului, și de către persoanele cu boli cronice: diabet zaharat, afecțiuni pancreatice, boli intestinale, boli cardiovasculare etc. Pentru că are totuși conținut în fructoza, un „zahăr” metabolizat în ficat, consumul acestui zahăr poate fi restricționat în unele afecțiuni hepatice.
  • Zahărul de cocos poate fi consumat de către femeia însărcinată;
  • Este un bun aliat al microbiotei intestinale, conținând fibre cu proprietăți prebiotice, hrănind unele bacterii bune de la nivelul sistemului digestiv;
  • Poate fi util în prevenirea unor tulburări gastro-intestinale, cum ar fi diareea, sindromul colonului iritabil, constipație, cu precădere atunci când zahărul de cocos însoțește o dietă sănătoasă și echilibrată;
  • Prezintă proprietăți antioxidante;
  • Este energizant și poate fi utilizat ca adjuvant în dietă și tratamentul depresiei sau anxietății;
  • Nu suprasolicită pacreasul, având un indice glicemic scăzut;
  • Prin conținutul scăzut în calorii, poate fi consumat de către persoanele care țin dietă de slăbire;
  • Ajută sistemul nervos și imunitar să funcționeze optim, prin conținutul său divers de aminoacizi;

*Notă: consultați medicul înainte de a introduce un aliment nou în dieta dumneavoastră.

Foto: By Anna_Pustynnikova/shutterstock.com


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri