Migrenele sunt dureri de cap intense, de cele mai multe ori localizate pe partea stanga, in ritmul pulsului arterial. Pentru a reduce riscul de aparitie a migrenelor, este indicat sa avem o alimentatie echilibrata, sa facem in fiecare zi minim 30 de minute de miscare si sa evitam pe cat posibil stresul.

Migrenele reprezinta una dintre cele mai raspandite, dar si mai complexe afectiuni ale zilelor noastre. Migrenele sunt dureri de cap intense, de cele mai multe ori localizate pe partea stanga, in ritmul pulsului arterial. Acestea pot fi determinate de activitatile solicitante de zi cu zi, problemele hormonale, depresiile, stresul, oboseala si emotiile puternice, fie ca sunt pozitive sau negative.

Un studiu mentionat de Nescafe1 arata ca una dintre cauzele frecvente ale migrenelor este lipsa somnului. Media de somn necesara pentru a asigura sistemului nervos odihna de care are nevoie pentru a se reface este de 7-8 ore pe noapte. Aerisirea camerei, consumul unui pahar cu lapte si evitarea situatiilor neplacute inainte de culcare, reduc riscul aparitiei migrenelor cu 30%.

Un dus sau o baie calda cu saruri de relaxare pot ajuta, de asemenea, la prevenirea durerilor de cap. La acestea putem adauga si un masaj usor al tamplelor si al zonelor dureroase. Daca sunteti la birou sau in orice alt loc care nu va permite utilizarea dusului, incercati sa puneti o compresa rece pe frunte. In scurt timp, veti simti cum durerea se diminueaza. Dureri de cap

De asemenea, un alt studiu citat2 a demonstrat cum sub influenta cofeinei, procesul de absorbtie a medicamentelor analgezice este accelerat. Cercetarea efectuata pe un esantion de 301 persoane care sufereau de migrene in mod regulat, a relevat efectele benefice ale cafeinei in ameliorarea acestor probleme. Persoanele care beau o cafea dupa masa se simt mult mai bine si se pot concentra mai usor asupra activitatilor pe care le au de indeplinit. Cafeaua solubila 100% naturala, consumata in cantitati moderate, ne ajuta sa ne recapatam energia si ritmul dinamic atunci cand ne simtim obositi si sa fim, astfel, mai relaxati.

„Pentru a reduce riscul de aparitie a migrenelor si pentru un plus de energie, este indicat sa avem o alimentatie echilibrata, sa facem in fiecare zi minim 30 de minute de miscare si sa evitam pe cat posibil stresul. Incercati sa va goliti mintea de ganduri, iar daca durerea are drept cauza stresul, puteti efectua tehnici de relaxare sau plimbari in aer liber. Cele mai bune metode pentru a preveni durerile de cap sunt cele naturale, la indemana noastra, ” declara Elena Casapu, specialist Nescafe in nutritie.

Persoanele care se confrunta cu dureri de cap pot apela la una dintre tehnicile de masaj impotriva migrenelor. O buna parte a migrenelor au drept cauza stresul fizic sau psihic la care suntem supusi zilnic. Remediile naturale pot ajuta la reducerea duratei si severitatii durerii de cap. Nu toate remediile naturale de combatere a migrenelor au acelasi efect asupra tuturor de aceea este bine sa incercati diverse remedii pana il gasiti pe cel care vi se potriveste.

1A.I. Scher, PhD; R.B. Lipton, MD; and W.F. Stewart, PhD. "Habitual snoring as a risk factor for chronic daily headache." Neurology 2003;60:1366-1368.

2Diamond, S. Clinical Pharmacology and Therapeutics 2000,( 68): 312-319


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cum sa previi migrenele prin metode simple si naturale.