Balonari, stare de ameteala, dureri abdominale, greata, nervozitate si uneori depresie. Iti suna cunoscut?

Balonari, stare de ameteala, dureri abdominale, greata, nervozitate si uneori depresie. Iti suna cunoscut? Daca da, atunci ai facut deja cunostinta cu sindromul premenstrual. Acest articol te va invata cum sa scapi de toate aceste simptome care, prin frecventa lor crescuta, au ajuns sa fie considerate, pe nedrept, ca fiind normale. Sindromul premenstrual - metode de evitareCele mai frecvente simptome ale sindromului premenstrual sunt: * migrenele * durerile abdominale * durere/tensiune la nivelul sanilor * retentie de apa * dureri musculare * acnee * anxietate (teama fara motiv) * depresie * iritabilitate, stare de nervozitate, stres, dificultati de concentrare * agitatie psihomotorie, sau dimpotriva, lentoarea psihomotorie * apetit crescut pentru diferite alimente * usoara crestere de temperaturii corpului De ce? Ca de obicei, hormonii sunt de vina. Chiar daca mecanismele de aparitie ale tuturor acestor simptome (care pot aparea toate odata, ori numai o parte) nu sunt complet elucidate, cercetatorii au descoperit o stransa relatie intre ciclul endometrial (al uterului) si dispozitia femeilor, ambele controlate hormonal. In aceasta perioada, datorita unei hipersecretii hormonale (LDH), organismul feminin retine foarte multa apa. Prin urmare, tot ceea ce este de natura lipidica in corp isi mareste volumul. Se pare ca pe langa influenta hormonala exista si o predispozitie genetica de aparitie a acestor simptome. In plus, cercetarile moderne cauta si o posibila legatura intre sindromul premenstrual si secretia de serotonina, cunoscut si sub numele de hormonul fericirii. Ce poti face? Majoritatea medicilor sunt de parere ca o dieta adecvata ar putea sa rezolve problema. Intr-adevar, printr-un sir logic am putea constata ca, daca eliminam sarea si lipidele din alimentatie, multe dintre mecanismele care dau nastere simptomelor nu se mai produc: eliminand sarea, corpul nu mai poate retine apa fiindca la nivelul rinichiului cea care "trage" apa in organism este sarea. Prin urmare nu te mai simti "umflata". In plus, prin eliminarea lipidelor (alimentelor grase), cafelei si a zaharului din alimentatie cu o zi, doua inainte de declansarea simptomelor vei evita durerile de sani, cele abdominale, migrenele, si restul simptomelor de natura nervoasa. De asemenea, exercitiul fizic aerob si o viata sexuala regulata ajuta la reglarea secretiei hormonale. Pentru reglarea tranzitului intestinal, frecvent tulburat in randul femeilor cu sindrom premenstrual, sunt utile alimentele pe baza de fibre, eliminand desigur din alimenatie pe cele enumerate mai sus. Trebuie subliniat faptul ca aceasta nu este o dieta, ci o modificare in alimenatie pe o perioada scurta, de numai cateva zile, pentru a evita starea de indispozitie. O cura de vitamine si minerale poate fi de asemenea o solutie: suplimenteaza alimentatia cu calciu, magneziu, zinc, vitamina E si B6. Unii cercetatori au emis o ipoteza conform careia sindromul premenstrual este cauzat de tulburari in metabolismul magneziului si al calciului si, din acest motiv, suplimentarea alimentatiei cu aceste minerale ar putea fi eficienta. Pentru a scapa de durere, poti folosi analgezice pe baza de ibuprofen. Este de asemenea indicat un control ginecologic care sa verifice daca suferi sau nu de anexita. Tratamentele cu hormoni pot fi recomandate numai de medicul specialist si presupun in general un tratament pe o perioada determinata cu anticonceptionale. Sunt in cercetare si tratamentele cu inhibitori selectivi de serotonina. Sursa: healthy.ro


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sindromul premenstrual - metode de evitare.