Guliile sunt excelente pentru sanatate si ideale pentru diverse cure de slabit. Sunt pline ochi de vitamine si minerale, avand cu toate acestea un continut scazut de calorii: doar 27 calorii la 100 g de gulie.

Toamna, din bucataria bunicelor noastre nu lipseau niciodata guliile. Ba chiar erau plasate la loc de cinste ca leac pentru diverse afectiuni si introduse aproape zilnic in meniul casei. Astazi insa, aproape ca le-am uitat gustul si beneficiile. Le intrebuintam cand si cand in bucatarie in diverse salate sau cure pentru slabit. Probabil si atunci cand ni se face dor de gustul copilariei si de faimoasele supe cu gulii ale bunicii. Gulia este insa un aliment din aceeasi familie cu varza de care acum, in plin sezon, ar trebui sa ne bucuram din plin. Nu are un gust rau, ba unii chiar o gasesc gustoasa, avand un gust placut, dulceag-racoritor.

Una peste alta, guliile sunt excelente pentru sanatate si ideale pentru diverse cure de slabit. Sunt pline ochi de vitamine si minerale, avand cu toate acestea un continut scazut de calorii: doar 27 calorii la 100 g de gulie. Marele avantaj al consumului guliei este acela ca este un aliment permis si in cazul diabetului, favorizand reglarea nivelului glucozei din sange. Guliile au 0 colesterol, 0 zaharuri si doar 0,2 grasimi la suta de grame. In schimb, aveti mare grija daca suferiti de afectiuni ale tiroidei. In acest caz, nu ar trebui sa consumati gulie caci aceasta contine glicosinolati ce impiedica asimilarea iodului de catre tiroida.

Mai trebuie sa stim ca in compozitia guliei gasim minerale precum potasiu, magneziu, calciu, sodiu, fier, mangan si cupru si de aceea este recomandat sa fie consumata in stare proaspata (pentru a-i pastra toate proprietatile), inabusite sau fierte. Intr-o cantitate semnificativa, gulia contine si fosfor, substanta minerala ce are un rol important in intarirea sistemului imunitar si a accelerarii procesului de vindecare. De asemenea, fosforul ajuta la mentinerea sanatatii gingiilor si a dintiilor si este esential in procesele de crestere.

Copiilor in crestere sau celor suferind de rahitism li se recomanda sa consume suc proaspat de gulii. Avand proprietati tonice si mineralizante, sucul de gulii, in combinatie cu sucul de morcov (gulia nu contine si betacaroten) sau telina, este excelent pentru intarirea sistemului osos. Ba mai mult, tratamentul naturist cu suc de gulii este indicat pentru combaterea contractiilor musculare si atenuarea durerilor cauzate de acestea. Consumat zilnic, la micul dejun, un pahar de suc de telina poate face minuni in cazul carceilor. Nici daca suferim de anemie, nu ar trebui sa fugim de sucul de gulie caci are proprietati vitalizante si ajuta la eliberarea toxinelor din organism. Gulia contine si vitamina B6 care intareste sistemul imunitar ajuta la formarea hemoglobinei si vitamina C, unul dintre cei mai puternici antioxidanti. Un singur pahar de suc de gulie contine 140% din doza zilnica necesara de vitamina C.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Gulia, leguma terapeut.