Acizii grasi esentiali sunt deosebit de importanti in metabolismele unor sisteme si aparate din corp precum aparatul cardiovascular, reproductiv, sistemul imunitar si sistemul nervos. Raportul echilibrat dintre acizii grasi omega 3 si omega 6 reduce procesele inflamatorii din corp, responsabile de leziunile endoteliale vasculare sau rezistenta la insulina.

In scaderea riscului de sindrom metabolic, diabet zaharat de tip 2 si de boala cardiaca ischemica, alimentatia bogata in acizi grasi esentiali joaca un rol primordial. Raportul echilibrat dintre acizii grasi omega 3 si omega 6 reduce procesele inflamatorii din corp, responsabile de leziunile endoteliale vasculare sau rezistenta la insulina.

Acizii grasi esentiali sunt substante necesare organismului ce nu pot fi sintetizate de acesta si de aceea trebuie obtinuti din dieta. Acestia sunt acizi grasi cu lant lung, polinesaturati, derivati din aicizii linoleic, linolenic si oleic. Exista doua categorii importante de acizi grasi esentiali: omega 3 si omega 6. Acizii grasi omega 9 sunt necesari organismului dar nu neaparat esentiali, pentru ca organismul poate sintetiza mici cantitati in prezenta acizilor grasi esentiali. Numarul din denumirea acestor acizi indica pozitia primei duble legaturi, de la ultima grupare metil.

Acizii grasi omega 3 sunt derivati ai acidului linolenic, omega 6 ai acidului linoleic iar omega 9 provin din acidul oleic.

Acizii grasi esentiali sunt deosebit de importanti in metabolismele unor sisteme si aparate din corp precum aparatul cardiovascular, reproductiv, sistemul imunitar si sistemul nervos. Organismul are nevoie de acesti acizi grasi pentru a forma si repara membranele celulare, pentru a-si prelua substantele nutritive la nivel celular si a elimina reziduurile din celule.

Acizii grasi esentiali sunt implicati in producerea unor substante numite prostaglandine ce controleaza presiunea sangvina, coagularea, fertilitatea, imunitatea, procesele inflamatorii. Au un rol important in dezvoltarea si maturarea sistemului nervos la copii si a organelor de simt.

Omega 3 si 6 diminueaza nivelul trigliceridelor si reduc riscul de infarct. Specialistii sustin ca o creste cu doar 1% a cantitatii de omega-3 in alimentatie reduce cu 40% riscurile de infarct.

In zilele noastre sursele de acizi grasi omega 3 sunt destul de rare in timp ce consumul de acizi grasi omega 6 a crescut. Acest dezechilibru sta la baza proceselor inflamatorii ce cresc riscul aparitiei unor afectiuni precum diabetul zaharat de tip 2 sau bolile de inima. Hrana procesat pe care o consumam astazi a redus drastic sau chiar a eliminat total acizii grasi omega 3 din alimentatia zilnica. In schimb, acizii omega 6 sunt bine reprezentati in alimentatia zilnica datorita consumului ridicat de ulei de floarea soarelui, ulei de soia sau porumb, in produsele procesate sau in cele de tip fast food.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Beneficiile acizilor grasi omega 3 si omega 6.