Dieta macrobiotica uimeste prin simplitatea sa. Alimentele permise in dieta macrobiotica sunt in stare naturala, cat mai putin prelucrate. Dieta South Beach este o dieta mai sofisticata putin, insa contine numarul de mese indicat de medicii nutritionisti si va ajuta sa slabiti asigurand totusi necesarul de calorii pentru o viata sanatoasa.

Sa fii mamica nu-i deloc usor. Stresul zilnic, grija pentru familie si treburile casnice pot face dintr-un program zilnic obisnuit unul haotic. Toate acestea se reflecta si asupra orelor de masa si implicit asupra siluetei si frumusetii mamicii.

Pentru ca problema kilogramelor in plus este din ce in ce mai frecventa mai ales dupa nastere, va propun trei diete sanatoase si eficiente, dar care necesita insa putina rabdare.

Dieta macrobiotica

Dieta macrobiotica este de fapt un mod de viata in armonie cu natura, cu mediul inconjurator si datorita simplitatii sale este usor de urmat. Dieta macrobiotica a fost intiata de un filosof japonez pe nume George Ohsawa ce dorea sa gaseasca un regim sanatos, care sa previna bolile si totodata sa le vindece si care sa mentina silueta. Ideea de baza a dietei era de a consuma alimente ce contin in mod egal energiile yin si yang, cum ar fi cerealele, pestele si unele alimente, cu conditia ca toate sa provina direct din natura, nemodificate, neprelucrate. Alimentele yin sunt mai dulci, iar cele yang sunt mai sarate.

Alimentele principale ale dietei

Dieta macrobiotica uimeste prin simplitatea sa. Alimentele permise in dieta macrobiotica sunt in stare naturala, cat mai putin prelucrate.

Desi persoanele ce tin aceasta dieta au libertatea de a manca asa cum doresc alimentele, de a le combina si prepara dupa propriul gust, totusi sunt recomandate unele alimente:

- Cerealele integrale si produse derivate din acestea: orezul brun, orzul, graul integral si ovazul. Acestea reprezinta 50-60% din dieta macrobiotica, fiind consumate zilnic. Alte cereale pot fi consumate mai rar: graul bulgur (grau uscat si apoi sfaramat), cuscus, faina de porumb, fulgi de secara sau de orz.

- Legumele proaspete sau preparate in supe reprezinta aproximativ 30% din hrana zilnica. Legumele recomandate sunt: fasole, linte, soia, varza, bok choy (varza chinezeasca), broccoli, conopida, ceapa, dovlecel, nap, morcovi, ridichi, iar mai rar: ciupercile, castravetii si telina.

- Ca bauturi se recomanda apa plata.

Alimente indicate a se consuma ocazional:

- Condimentele cum ar fi uleiuri vegetale de susan, masline, de nuca de cocos; sare de mare nerafinata si unele condimente de soia.

- Semintele de floarea soarelui, susanul, semintele de bostan, nuci, castane, alune, nuca de cocos, migdale, curmale etc.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Top 3 diete pentru mamici.