Unii sunt vegetarieni din convingere, altii pentru ca starea de sanatate a organismului le-a impus acest lucru, iar altii pentru ca mama si bunica erau la randul lor vegetarieni si se bucurau de o sanatate de fier. Sunt unii insa carora nici prin cap nu le trece sa urmeze un regim strict vegetal chiar daca, urmat cel putin pentru o perioada scurta de timp, acesta ar face minuni pentru sanatatea lor. Sa nu consumi carne? Cum ramane cu echilibrul energetic al organismului? Dezbaterile legate de avantajele si dezavantajele regimurilor vegetariene sunt inepuizabile, iar multe dintre teoriile auzite nu se bazeaza pe niciun suport real.

Unii sunt vegetarieni din convingere, altii pentru ca starea de sanatate a organismului le-a impus acest lucru, iar altii pentru ca mama si bunica erau la randul lor vegetarieni si se bucurau de o sanatate de fier. Sunt unii insa carora nici prin cap nu le trece sa urmeze un regim strict vegetal chiar daca, urmat cel putin pentru o perioada scurta de timp, acesta ar face minuni pentru sanatatea lor. Sa nu consumi carne? Cum ramane cu echilibrul energetic al organismului? Dezbaterile legate de avantajele si dezavantajele regimurilor vegetariene sunt inepuizabile, iar multe dintre teoriile auzite nu se bazeaza pe niciun suport real.

Este adevarat ca vegetarienii sunt mai susceptibili de a suferi o anemie decat persoanele care au un regim alimentar normal. Este adevarat ca alimentele vegetale contin o cantitate mai mica de fier decat cele animale si sunt asimilate mai lent, insa vegetarienii isi pot procura necesarul de fier din cereale, paine integrata si din legumele cu frunze de un verde inchis precum spanacul. In plus, vitamina C care exista din plin in fructele si legumele consumate de un vegetarian faciliteaza absorbtia de fier.

O dieta vegetariana completa inseamna privarea de oua si produse lactate (ce contin proteine), insa adoptarea unei astfel de diete este indicata doar daca organismul va permite. Produsele lactate, nucile, semintele, cerealele si boabele, uleiurile vegetale sunt bogate in calorii, asigurand organismului necesarul de proteine. Aceste alimente pot suplini asadar carnea, mentinand in acelasi timp colesterolul in sange la un nivel scazut.

Eliminarea carnii din meniul zilnic si implicit a grasimilor saturate nu este neaparat o tragedie. Ba mai mult, organismul iti poate fi chiar recunoscator. Exista o probabilitate mai mica ca vegetarienii sa sufere de afectiuni ale inimii, de cresteri ale tensiunii sangelui in sistemul arterial sau sa se imbolnaveasca de cancer de colon si stomac. De asemenea, antioxidantii din plante au un rol de protectie al organismului, luptand impotriva radicalilor liberi daunatori si contribuind astfel la fortifierea imunitatii organismului. Cercetari recente ale oamenilor de stiinta demonstreaza ca durata de viata a vegetarienilor este mai mare decat a celorlalte persoane, acestia traind cu pana la 10 ani mai mult.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Da sau nu regimului vegetarian?.