Chiar daca nu s-a inventat inca acea licoare minune care sa ne intinereasca ori sa ne conserve total tineretea, totusi natura ne-a oferit cateva posibilitati de a ne "prelungi" tineretea si totodata frumusetea.

Din pacate timpul nu iarta pe nimeni. Chiar daca nu s-a inventat inca acea licoare minune care sa ne intinereasca ori sa ne conserve total tineretea, totusi natura ne-a oferit cateva posibilitati de a ne “prelungi” tineretea si totodata frumusetea.

Primele semne ale imbatranirii apar la nivelul pielii sub forma pigmetarii acesteia, ridurilor, ingrosarii etc. Odata cu aceste manifestari “vizibile” celelalte celule ale organismului sufera de asemenea procese de imbatranire la nivel general, astfel ca, in timp, functionalitatea acestora scade, metabolismul se modifica, apar bolile si manifestarile inaintarii in varsta.

Tineretea are patru principali “sustinatori”: efortul fizic moderat si regulat, alimentatia (sanatoasa, fara exces de alcool, tutun si produse toxice pentru organism), somnul (minim 7 ore pe noapte) si nu in ultimul rand exercitiul intelectual (persoanele cu o activitate cerebrala activa, zilnica, isi mentin mult mai mult tineretea si vitalitatea decat cele care lucreaza intr-un mediu de rutina, fara a invata zilnic ceva). Dintre toti acesti factori ce mentin tineretea vom vorbi despre cele mai importante 10 alimente considerate utile in lupta contra senescentei.

1. Ceaiul verde

Ceaiul verde prezinta multiple beneficii asupra organismului. Cu un continut bogat in antioxidanti, substante antioncogene sau care stimuleaza imunitatea, ceaiul verde nu doar ne mentine tineretea si frumusetea, ci ne confera vitalitate, ne apara impotriva cancerelor, scade colesterolul fiind util in eliminarea surplusului de kilograme, ne ajuta in lupta contra infectiilor bacteriene si virale, ne energizeaza si ne imbunatateste digestia, actionand si la nivelul tubului digestiv. Totodata este un bun tonic cerebral, stimuland atentia si capacitatea de memorare, putand fi utilizat in locul cafelei de dimineata. Inlatura oboseala fizica si intelectuala si are efect detoxifiant.

2. Germenii de grau

Cand bobul de grau incolteste, el inmagazineaza o cantitate mare de substante care sa ii asigure o buna dezvoltare, dintre acestea foarte utile pentru organismul nostru fiind substantele vializante, antioncogene, antioxidante, vitaminele si oligoelementele. Dintre aceste substante, produsi fosfatati usor asimilabili, saruri minerale de fier si de magneziu in doze foarte ridicate, proteine complete, continand toti aminoacizii indispensabili vietii, oligoelemente precum cupru, zinc, magneziu, numeroase vitamine printre care A, B1, C, E, si PP ne ajuta sa avem o viata sanatoasa, sa luptam impotriva stresului, sa ne recapatam vitalitatea si gandirea pozitiva, ne mentin tineretea si ne echilibreaza metabolismul. Totodata germenii de grau au efecte terapeutice in reumatism, guta, artrita avansata, stari depresive, probleme digestive fiind si un excelent tonic nervos, imbunatatind memoria, atentia si inlaturand starea de oboseala.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Top 10 alimente pentru mentinerea tineretii.