Fericirea angajatilor este o preocupare tot mai intensa printre companiile din Romania, in special in multinationale. Iar cum un angajat fericit este mult mai productiv, sefii ar trebui sa tina cont de urmatoarele sugestii, facute de Simona Nicolaescu, managing partner compania de training si coaching Dynamic Human Resources.

  1. In primul rand este nevoie sa analizeze daca au angajati fericiti si daca nu au sa afle care le sunt motivele, de aici putand decurge un plan de actiune.
  2. Promovarea interna a conceptului de work-life balance, pentru ca pana la urma fericirea este o alegere personala a fiecaruia dintre noi, iar oamenii doar trebuie sa fie ajutati sa constientizeze ca la ei este aceasta putere.
  3. Oferirea posibilitatii de a participa la workshop-uri de dezvoltare personala, nu doar profesionala.
  4. Managerii sa isi faca timp sa creeze momente in care oamenii din echipele lor sa reflecteze la ei insisi, pentru ca un angajat fericit este mult mai productiv.

Ce fac, totusi, unele companii pentru fericirea angajatilor

Sefii carora le pasa de fericirea angajatilor aleg, cel mai frecvent, sa-i implice in activitati sportive, activitatile legate de informarea lor cu privire la sanatate si petreceri in cursul anului la care pot participa si copiii angajatilor. Fericirea sefilor poate influenta, de multe ori, si starea de spirit a angajatilor. Un studiu realizat de compania Dynamic Human Resources arata ca peste jumatate dintre managerii romani, de la cel mai inalt nivel, se declara fericiti in legatura cu pozitia lor, declara Simona Nicolaescu, managing partner al firmei.


Broadcast live streaming video on Ustream

Studiul realizat de Dynamic Human Resources a luat in calcul 100 de manageri din Romania, iar rezultatele vor fi lansate pe 26 februarie, cand compania premiaza cele mai interesante proiecte pentru viata echilibrata a angajatilor, la evenimentul Work-Life Balance.

In general, companiile cu 100-500 de angajati deruleaza proiecte fericirea si viata echilibrata a angajatilor si se inscriu cu acestea la gala Work-Life Balance, spune Simona Nicolaescu, reprezentantul Dynamic HR. Firmele isi pot inscrie proiectele in 6 categorii, printre care "Sanatate fizica", Hobbies", "Creativitate", "Implicare in comunitate" sau "Relatii sanatoase".

Categoria la care s-au inscris pana in acest moment companiile este "Implicarea in comunitate". Aici intra proiectele, in care angajatii sustin actiuni umanitare, cum ar fi actiuni de voluntariat pe teme ecologice, voluntariat in spitale, centre de plasament etc.

"Noi corelam acest tip de proiecte cu work-life balance pentru ca voluntariatul, daruirea, aduce satisfactie si bucurie oamenilor. Ne dorim insa foarte mult sa existe si proiecte care sa poata fi inscrise la categoria relatii interpersonale, pentru ca nu vad cum putem avea un echilbru bun daca nu avem relatii bune cu colegii nostri, cu copiii, cu familia etc - in aceasta categorie se pot inscrie toate proiectele care urmaresc dezvoltarea relatiilor sanatoase ale angajatilor la nivel profesional si personal. Exemplu: workshopuri de parenting, life coaching", explica Simona Nicolaescu.

Anul acesta, companiile s-au inscris in concurs in medie cu doua proiecte. Juriul Work-Life Balance analizeaza in special impactul pe care il are fiecare proiect in randul angajatilor, respectiv cati angajati au beneficiat de programul de well-being, modul in care a crescut motivatia lor si/sau productivitatea si feedback-ul angajatilor despre proiect. Totodata, organizatorii cauta si proiecte unice care sa fie derulate in acelasi timp cu un buget rezonabil, astfel incat celelalte companii sa se poata inspira inclusiv pentru situatiile in care nu au un buget pentru proiecte de well-being.

Sursa foto: Emoticon zambet/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri