Ca sursa autentica de energie, vitalitate si sanatate, laptele reprezinta motorul ce ne pregateste in fiecare zi pentru o lupta exterioara pornind din interior. Principalii nutrienti care se gasesc in lapte si derivatii lui sunt: vitamina D, calciul, proteinele si potasiul. Pentru a observa avantajele reale ale consumului de lapte sa vedem in ce fel actioneaza fiecare in parte.

• Proteinele vin sa isi aduca gradul de contributie in lupta impotriva infectiilor, la vindecarea ranilor si la regularizarea nivelului enzimelor si hormonilor. Proteinele care se regasesc in special in lapte sunt considerate de o valoare biologica superioara prin prisma faptului ca acestea contin aminoacizi care sporesc activitatea organismului si buna sa functionare.

• In ceea ce priveste dieta si actiunea potasiului, acesta ajuta la mentinerea presiunii sangelui la un nivel optim. Potasiul se gaseste in special in lapte. Intr-un pahar de lapte se gasesc 120 mg calciu si 150 mg potasiu. Aceste doua elemente au rol esential in funcţionarea muschiului cardiac. Persoanele care consuma in fiecare zi aproximativ două pahare cu lapte nu au probleme mai mici in ceea ce priveste cresterea tensiunii arteriale. Legatura directa dintre consumul de lapte si hipertensiune a fost observata pe parcursul unui studiu efectuat la Universitatea Harvard. In cadrul acestuia au participat in jur de 29.000 de femei de varsta medie. S-a relevat faptul ca cele care au consumat doua pahare de lapte degresat au fost predispuse unui risc de 10% mai mic sa manifeste tulburari cardiace spre deosebire de persoanele care au avut acest obicei doar o data pe luna.

Iti recomandam consumul de lapte UHT, pentru a beneficia la maxim de proprietatile nutritive ale laptelui si pentru a te feri de bacteriile si microorganismele daunatoare.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Laptele - sursa ta zilnica de vitamine si minerale.