Ce rol joaca sexualizare imaginii femeilor in viata lor? Probabil ca acesta este unul dintre cele mai delicate subiecte pe care le-am abordat impreuna cu prietenele mele, in ultima perioada. Am ajuns toate la concluzia ca da, iamginile hiper-sexualizate ale femeii, pe care ni le serveste cultura din jurul nostru ne afecteaza intr-un mod extrem de brutal. De vina este industria pornografica.

O afacere a barbatilor, cu femei

Unul dintre cele mai importante momente pentru politicile de gen in contemporaneitate a fost scris candva in anul 1953, cand un tanar american pe nume Hugh Hefner i-a cerut cu imprumut mamei sale, 1000 de dolari. Acesti bani i-a folosit ca sa puna bazele unei publicatii ce initial trebuia sa se numeasca “Stag Party”. Cum mai exista deja pe piata o revista "Stag", despre cai, Hefner decide sa isi denumeasca revista “Playboy”, dupa numele unei companii de automobile unde mama sa lucrase candva. A pus-o pe coperta pe Marilyn Monroe cea care isi anunta in acele momente, stralucirea de starleta, dupa rolul principal din “Domnii prefera Blondele”.

Hefner este considerat acum parintele spiritual al “pornografiei mainstream”. Pornografia de astazi inseamna glorificarea si hiperbolizarea afacerii incepute de Hefner si in acelasi timp idolatrizarea unor astfel de personaje care isi manifesta masculinitatea inconjurandu-se de femei foarte frumoase, pe post de jucarii.

“Nici un alt barbat nu a avut o influenta mai mare asupra modului cum barbatii si femeile privesc atat constient, cat si subconstient, corpurile femeilor. Felul cum femeile sunt portretizate fie este un rezultat direct, fie o revolta impotriva culturii de tip Playboy initiata de Hefner, acum mai bine de 50 de ani”, scrie Tom Matlack de la Good Men Project. “Raul care vine din industria pornografica este o pandemie mondiala pe care a inceput-o Playboy”, a declarat recent si Patrick A. Trueman, presedintele organizatiei americane Morality in Media (Moralitate in Media).

Nu va ganditi la pornografie doar din perspectiva cinematografica. Ganditi-va la pornografie in toate formatele sale; e o productie mediatica uriasa a carei anvergura a fost generata de aparitia si glorificarea modelului Playboy si a unor modele masculine ca Hugh Hafner. Pornografia s-a infiltrat peste tot in cultura mediatica. Deschideti televizorul la orice ora ca sa va convingeti. Pornografia inseamna astazi nu doar prezentarea explicita a unor scene de sex, ci transformarea femeii in obiect, femeile sunt folosite doar pe post de corpuri care produc placere barbatilor...

Pornografia a ajuns pe prima pagina a vietilor noastre si fie ca vrem sau nu, am ajuns la randul nostru, sa jucam dupa regulile sale, ale satisfactiilor imediate, obtinute fara efort si fara a investi prea multe sentimente.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 'Buna la pat'. Sa vorbim deschis despre pornografie.