Pentru fiecare dintre noi, jobul reprezinta o parte importanta a vietii de zi cu zi. Mai ales ca ii alocam mai mult de jumatate din timpul nostru!
Pentru fiecare dintre noi, jobul reprezinta o parte importanta a vietii de zi cu zi. Mai ales ca ii alocam mai mult de jumatate din timpul nostru! Oricat ne-am dori ca jobul pe care il avem sa fie unul perfect, este inevitabil ca la un moment dat sa fii chiar tu protagonista unui conflict la locul de munca. Micile discutii in contradictoriu, diferentele de caracter dintre oameni sau nemultumirile legate de anumite task-uri pot lua o turnura diferita. Te poti trezi ca acele mici conflicte devin cosmarul vietii tale. Si daca pana acum veneai la munca inarmata cu optimism si voie buna, mersul la serviciu s-ar putea transforma intr-o corvoada. Pentru linistea sufletului tau, incearca sa reinstaurezi echilibrul la locul de munca. Si daca poti evita conflictele, cu atat mai bine...
Cum sa previi un conflict la locul de munca?
-Poarta-te dragut cu toti colegii fara sa faci discriminari. Nu crea “bisericute” si nici nu favoriza acest gen de socializare. Fii colega tuturor, nu doar a unuia. Poarta-te frumos cu cel care merita. Adreseaza o vorba de bine unui coleg atunci cand vezi ca este suparat. Este important sa se simta acceptat in mica comunitate de la locul de munca. Nu ezita sa faci un compliment atunci cand vrei sa-ti exprimi aprecierea. Atentie insa, nu exagera cu laudele! Unii dintre colegi pot interpreta gresit acest lucru.
-Evita sa barfesti pe seama unui coleg! Barfeste laolalta cu ceilalti colegi atata timp cat este pe seama vedetelor sau a stirilor de la ora cinci... Nu se stie niciodata cand vei avea nevoie de ajutorul lui. Mai bine sa fii o colega serioasa si de incredere decat sa apleci urechea la comentariile rautacioase pe care le auzi in jurul tau. Daca ai aflat vreun amanunt picant din viata unui coleg sau stii sigur ca seful tau vrea sa concedieze pe cineva, pastreaza secretul pentru tine. Nu fi tu cea care da zvon in tara!
-Nu fi amabila si recunoscatoare cu cei din jur doar atunci cand ai nevoie de ceva. Poarta-te natural in orice situatie, conform educatiei pe care ai primit-o. Nu incerca sa pari altfel decat esti. Cu siguranta ai momente in care nervii tai o iau razna. Daca fara sa vrei i-ai descarcat pe unul dintre colegi, cere-ti scuze. Cu toate avem momentele noastre mai putin bune... Sigur colega sau colegul tau vor intelege acest lucru!
-Fii receptiva la schimbul de informatie! Ai apelat si tu la un moment dat la cunostintele unui coleg. Fa si tu acelasi lucru! Daca iti este solicitata parerea, go for it! Nimeni nu se naste invatat. Chiar daca nu face parte din atributiile tale, colegul in cauza iti va aprecia bunele intentii, iti va fi recunoscator si isi va schimba in bine atitudinea fata de tine.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Conflictele la locul de munca.