Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor inconstient urmand ca acesta sa reactioneze la ele.
l scris de Marian RUJOIU, Trainer. Coach. Manager. Extreme Training, https://www.traininguri.ro Am auzit cu toii de mesaje subliminale. Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor incontient urmand ca acesta s reacioneze la ele. Voi incerca in acest articol s v inv cum se trimit aceste mesaje pentru ca ele s aib efectul scontat. In primul rand mesajele subliminale sunt acelea care au drept scop punerea in aciune. Cei care le transmit au scopul de determina interlocutorul s cumpere ceva, s fac o aciune, s voteze pe cineva, etc.! Mesajele subliminale se doresc a fi comenzi mentale iar efectul lui este msurat in gradul in care individul care le-a primit reacioneaz la ele! Comenzile mentale sunt cuvinte simple inserate in mod repetat in discurs sau intr-o reclam, cu un efect scontat de a determina creierul s gandeasc i s declaneze o aciune! Pentru a avea efect aceste comenzi trebuie formulate in termeni pozitivi ca de exemplu: - Gandete-te! - Cumpr! - Ia decizia! - Lucreaz cu noi! - Ai incredere in mine! - Te poi baza pe mine! - Revolt-te! - Citete! - Scrie! - Emite o poziie! - Fii atent! Lista poate continua, ins lucrurile nu sunt foarte simple, iar in randurile de mai jos voi explica cum trebuie s transmitem aceste mesaje astfel incat s nu intampinm o reacie advers. De regul fiecare dintre noi este reticent la asemenea mesaje, bnuind mai ales c scopul lor este de a ne transmite un mesaj. Cu toate acestea fie ca ne dm seama , fie c nu, aceste lucruri funcioneaz. De exemplu dac v spun: Nu v gandii la o giraf verde. Oare cum ar arta o asemenea giraf! Putei s v-o inchipuii, oare cum ar arta? Pan aici lucrurile sunt clare, avem de-a face cu mesaje subliminale, pe care le intalnim la tot pasul, iar creierul, fie c ne convine fie c nu, reacioneaz la asemenea mesaje! Ce culoare avea girafa? Vedei? Funcioneaz! S trecem ins la fapte! Cum putem transmite mesajele astfel incat acestea s aib efect? 1. Transmite in termeni pozitivi comanda ta. Mai exact atunci cand dai o comand s nu fac un lucru sau altul, creierul inainte de a se gandi cum s nu fac lucrul respectiv ii va imagina cum s-l Fac. De exemplu: Nu scpa cheia! Aceasta este o comand de fapt de a scpa cheia din man! Ai grija sa nu cazi, ...la fel este o comanda, care te face s te dezechilibrezi. Prin urmare atunci cand vrei s transmii mesaje acestea trebuie s fie de forma: Aa da: 1. ai grij de cheie (in loc de S nu scapi cheia) 2. Tine-i echilibrul, (in loc de Ai grij s nu cazi) 4. Stai nemicat! (in loc de Nu te mica) 5. Pstreaz-i calmul! (in loc de in loc de Nu te mai agita) 6. Acioneaz (in loc de Nu mai fi pasiv) 2. In al doilea rand, ascunde-i mesajul! Exista tehnici mai fine de a transmite un mesaj, astfel incat s nu brutalizezi interlocutorul. O tehnic foarte simpl este aceea de a ascunde comanda in spatele unei negaii cum ar fi: a. Nu te hotri inainte de a-mi asculta toate argumentele! b. Nu fii de acord cu mine pan nu...... c. Nu ne alege pe noi decat dup...... d. Nu trage concluzia c suntem parteneri de incredere decat dup ce v voi arta ... vreau s v art i.... De fapt in toate aceste afirmaii vei transmite comanda ca el s ia o decizie anume dup ce tu ii vei expune i urmtoarele argumente! 3. Infoar-i mesajul prin redirecionarea ateniei! Aceasta este o alt tehnic de a transmite un anumit mesaj astfel incat el s aib un efect scontat cat mai bun. Cea mai simpl metod de redirecionarea ateniei este ca mesajul tu s fie prins intre aspecte care il intereseaz mai mult pe partenerul tu. Astfel cel mai nimerit ar fi s v dau o serie de exemple pentru a inelege cum trebuie transmise aceste mesaje: a) Pentru a avea incredere in noi, trebuie s aflai i prerile clienilor notri b) In timp ce dumneavoastr v vei hotri c suntem cea mai buna alegere, eu v voi imprtii cateva faciliti cheie c) S te hotrti s semnezi acest contract nu este un lucru simplu i v voi explica i de ce! d) Dei suntem convini c va trebui s tii multe lucruri inainte de a avea incredere in noi, v voi expune pe scurt cateva din acele aspecte relevante care cu siguran vi se vor prea interesante e) Dei este lucrul cel mai simplu s semnm , a dori s v mai enumr trei lucruri importante. Dup cum vedei este transmis mesajul de aciune, urmat mai apoi de direcionarea ateniei ctre anumite aspecte, o enumerare sau alte aspecte relevante! Am incercat in randurile de mai sus s v explic dou tehnici simple pentru a avea o viziune sumar asupra mesajelor subliminale. Acestea le intalnii la tot pasul i ele funcioneaz fie c ne place, fie c nu! Scurta carte de vizita Marian Rujoiu, General Manager Extreme Training (www.traininguri.ro) * specialist in negociere, management si motivare * este trainer, coach si manager - Este senior trainer acreditat ce acopera o gama generoasa de traininguri in urmatoarele domenii: Consolidarea Echipei, Vanzari, Comunicare, Negociere, Leadership, Dezvoltare Manageriala, Motivare Non financiara, Time Management, Managementul prin Obiective, NLP, Teambuilding, Consultanta ( HR, Negociere si Strategii de Promovare) - Profil Academic: Doctorand Sociologie, a publicat numeroase articole in domeniul Managementului, Leadershipului, Politicii, Negocierii, etc - Oamenii vor mult, repede si bine. Trainingurile organizate atat pentru companii cat si pentru persoane fizice incearca sa raspunda acestei nevoi. Compania pe care o conduce are motto-ul: Furnizor de performanta! Sursa: ejobs.ro

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri