In perioada de criza politica si financiara, cand stresul pare sa fi devenit a doua noastra natura, un fel de spirala a grijilor de la serviciu si a celor de acasa, cand toate mesajele pe care le primim prin intermediul mass-media nu sunt deloc imbucuratoare, este timpul sa lasam totul de-o parte si sa ne regasim OPTIMISMUL!

Pentru ca o buna parte din viata noastra se desfasoara muncind, este cu adevarat esential sa ne oprim asupra acestui aspect, la fel de important precum dragostea sau familia. De altfel, gasirea implinirii la locul de munca, poate constitui un adevarat propulsor pentru tot ceea ce insemna viata noastra. In perioada de criza, pentru femei mature cu o multime de responsabilitati, poate ca fericirea si serviciul nu prea au multe in comun, insa este esential sa intelegm ca fericirea ar trebui sa fie acel mic motoras care sa ne dea puterea de a face lucrurile mai placute, atat pe plan profesional, cat si pe plan personal.

Expertul in psihologie pozitiva Shawn Achor ne atrage atentia in privinta unui aspect foarte important care tine de felul in care ne desfasuram activitatile: creierul nostru lucreaza mult mai bine stimulat de pozitivitate.

Ne-am obisnuit pana acum sa credem ca angajatul sau angajatorul ideal este acela care isi va scarifica si ultima farama de fericire, folosindu-si energia doar inspre binele companiei. Ei bine, ne-am inselat, pentru ca aceasta mentalitate este exact opusul unei teorii care arata ca un angajat fericit este dispus sa puna foarte mult suflet in munca pe care o face. Asadar, FERICIREA este foarte importanta la locul de munca.

Dupa ce a tinut lectii despre psihologia fericirii la prestigioasa Universitate Harvard, Achor vrea sa aduca aceste principii si in companiile si firmele din intreaga lume. Forbes Woman a publicat un ghid adresat femeilor, prin care acestea sunt incurajate sa isi maximize nivelul de fericire la serviciu, pentru a transaforma aceasta experienta intr-un fapt pozitiv din viata lor si a celor cu care intra in contact.

Studiile arata ca angajatii fericiti sunt mult mai bine platiti, se bucura de o mai mare stabilitate la locul de munca si, in acelasi timp, este foarte putin probabil ca acestia sa clacheze din cauza jobului, sau sa isi dea demisia. Asa ca, trebuie sa invatam sa zambim, iar indemnul este adresat atat angajatilor cat si sefilor! Sunt oameni care stiu ca potentialul vine de la oameni, iar acestia sunt sefii care au adevarate aptitudini de lideri si care investesc in confortul psihologic al angajatilor. De asemenea, sunt oameni care stiu ca potentialul vine din ei insisi si astfel vor investi toata energia in a-si gasi optimismul chiar si in cele mai provocatoare situatii de la locul de munca, transformnad stresul intr-un avantaj imbatabil, precum un actor pe scena.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cum sa activezi mecanismul fericirii la serviciu?.