A munci din greu poate sa fie un factor important in realizarea profesionala. Si in anumite momente din vietile noastre, daca vrem sa facem ceva maret cu ele, nu putem sa evitam munca din greu. Insa, cred si ca a munci din greu nu este o necesitate constanta, si este doar unul din multi factori cu influenta majora asupra rezultatelor noastre.

Care este cel mai comun sfat pentru a avea realizari extraordinare? Este: „Munceste din greu”. De la varsta de 7 ani, majoritatii dintre noi ni s-a spus constant de catre familie, profesori, prieteni si persoane publice sa invatam din greu, sa muncim din greu, si eforturile noastre vor fi rasplatite printr-o viata profesionala realizata.

Eu unul sunt o persoana relativ lenesa. imi plac lucruri precum timpul liber, odihna si relaxarea. Asa ca primind acest sfat, aproape instinctiv am cautat o cale sa-l fentez. Si ghici ce? Am gasit-o!

Cred ca a munci din greu poate sa fie un factor important in realizarea profesionala. Si in anumite momente din vietile noastre, daca vrem sa facem ceva maret cu ele, nu putem sa evitam munca din greu. Insa, cred si ca a munci din greu nu este o necesitate constanta, si este doar unul din multi factori cu influenta majora asupra rezultatelor noastre.

In special in activitatea mea de consiliere in cariera, am lucrat cu numeroase persoane care au reusit sa aiba realizari extraordinare fara sa munceasca 70 de ore pe saptamana. Iata cele mai importante 3 idei pe care acestea le-au aplicat pentru a obtine mai mult si a munci mai putin:

1. Valorifica-ti punctele forte. Ca fiinta umana, ti-ai dezvoltat in mod natural anumite tipare de gandire, simtire si comportament care aplicate in anumite zone, te ajuta sa creezi rezultate extraordinare. Foloseste-le. Ele iti vor permite sa faci mai mult, mai rapid, mai bine. Vei fi performanta in activitatea ta si vei face asta sa para usor.

A nu lucra intr-un mod ce-ti permite sa-ti folosesti pe deplin punctele forte naturale inseamna sa-ti irosesti potentialul. Poate esti o persoana analitica si buna la a vedea relatiile cauza-efect, poate esti empatica si buna la a sesiza emotiilor celorlalti, poate esti creativa si bun ala a gasi solutii neconventionale. Oricare sunt punctele tale forte, dedica-te sa le gasesti si sa le folosesti.

2. Deleaga mult. Poate ca te intrebi: „Ce fac cu sarcinile care au nevoie sa fie realizate dar nu imi valorifica punctele mele forte?” Ei bine, gasesti pe altcineva sa le faca, si le delegi. Preferabil, cuiva care poate sa le faca mai bine ca tine, sau macar va invata sa le faca mai bine ca tine. Astfel, salvezi timp pretios.

Un lucru pe care-l observ constant este multi oameni pur si simplu nu sunt obisnuiti cu a lucra cu altii. Cu a potrivi sarcinile oamenilor cu punctele forte ale oamenilor si a folosi munca in echipa pentru a genera rezultate. Fa un obicei din lucrul in echipa, din a delega, si vei vedea rezultate impresionante.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cum sa obtii mai mult si sa muncesti mai putin.