16 Iunie 2021 publicat în Cariera 334 share-uri

Dacă iubiți pantofii frumoși la fel de mult ca și noi, atunci probabil că ați auzit sau veți dori să auziți povestea pantofilor The Hush, un brand românesc de încălțăminte handcrafted în ateliere cu istorie din București.

La o simplă răsfoire a magazinului online, ne-a cucerit pe loc ceea ce am descoperit aici, am privit fiecare piesă din colecție ca pe o bijuterie fermecată care spune deopotrivă o poveste a feminității și a individualității. Cu atât mai mult cu cât în spatele brandului se află două antreprenoare talentate, cu multă creativitate și viziune, și mai ales cu drag de artă, de calitate și de frumos, care au pus tot ceea ce au ele mai bun în businessul lor. Vă invităm așadar să le cunoașteți pe Anca şi Sabina Şercău, două tinere surori în vârstă de 30 și 26 de ani, care au pus bazele brandului românesc de încălțăminte The Hush.

Garbo.ro: Cine sunt și cum sunt femeile care dau viață colecțiilor de pantofi “The Hush”?

Anca şi Sabina Şercău: Femeile din spatele Hush sunt două surori pe cât de asemănătoare, pe atât de diferite. Din punct de vedere profesional pornim de la o bază comună – studii în antreprenoriat și administrarea afacerilor cu specializare ulterioară în marketing, însă pe verticale diferite. Ce ne-a adus împreună în această companie este viziunea comună cu privire la susținerea individualității și încurajarea exprimării sale libere în toate formele.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Endometrioza - boala pentru care diagnosticarea corectă poate să dureze chiar si 7-12 ani

Foto: Anca Şercău (stânga), Sabina Şercău (dreapta)

Suntem o combinație de rădăcini oltenești și lipovenești cu influențe bănățene, născute în Craiova și mutate în București de la vârsta de 18 ani, practic niște femei-nomad. Tindem să spunem că suntem o expresie a dinamismului și a determinării, ambele moștenite și inspirate de familia ale cărei susținere și motivare ne-au adus atât de departe.

Adevărul este însă că nu noi dăm viață pantofilor The Hush, ci doar viziunii. Cei care le dau viață cu adevărat sunt maiștrii, în mâinile lor stă adevărata artă. Ce putem să spunem despre ei este că sunt mai mult decât niște profesioniști în domeniul lor, sunt niște oameni frumoși și calzi, cu a căror pricepere și dăruire pantofii noștri prind viață.

De unde această pasiune de a crea pantofi? La ce visează sufletele voastre când iau pauză de la dragostea pentru aceste accesorii minunate?

Sincer, în mare parte la o vacanță. Deși lucrăm constant pentru a crește, continuăm să lucrăm și full time în corporațiile care ne-au format profesional, iar acest lucru devine de multe ori copleșitor. Încercarea de a da 100% din noi în ambele realități ale vieții noastre profesionale este obositoare, însă entuziasmul ne ține în linie dreaptă și ne motivează zilnic.

Pantofii au reprezentat dintotdeauna o pasiune a noastră, însă mereu i-am privit mai mult decât ca pe un accesoriu al unei ținute. Obiectivul nostru este ca pantoful să fie văzut ca piesă esențială a oricărui outfit și nu ca element complementar. Această pasiune are rădăcini în adolescența noastră, când am dat peste un citat care ne-a rămas în suflet: Dacă vrei să afli statutul unei persoane, uită-te la pantofii pe care îi poartă. De aici s-a născut ideea de exprimare a stilului propriu prin încălțările pe care o femeie le poartă și ideea de feminitate și stil fără vârstă.

Ce vă inspiră în creațiile voastre și ce înseamnă să fii creator de pantofi în România? Aveți o piesă preferată a tuturor colecțiilor voastre?

A fi creator de pantofi în România presupune foarte mult efort. Pentru noi, cea mai mare provocare a fost să găsim echipa de meșteșugari care să transforme în realitate viziunea noastră. Ne simțim norocoase să avem alături o echipă de pantofari cu mai bine de 25 de ani de experiență în domeniu, mai ales în vremuri în care această meserie pare că stă să dispară cu totul din România.

Ne este tare greu să alegem o pereche preferată. Credem că fiecare model pe care îl adăugăm în colecție este preferatul nostru, asta până când îl adăugăm pe următorul. E o luptă continuă pentru supremație în rândul pantofilor noștri. Definim stilul nostru ca fiind unul urban, inspirat din forme geometrice și arhitectura contemporană – linii drepte, forme clar definite, ușor excentrice, însă totuși profund elegante.

Care au fost cei mai doriți și solicitați pantofi de până acum? Aveți comenzi și din străinătate? Luați în calcul și posibile colaborări dincolo de granițele țării?

Avem două modele care par să fie pe placul multora și s-au remarcat în mod special: Utopia și Ingenue. Se întâmplă să fie chiar și preferații noștri din această colecție de heels. E reconfortant să vezi câte persoane îți împărtășesc preferințele, e un fel de confirmare a simțului nostru estetic, hahaha.

Din păcate, comenzile din străinătate, dacă le putem numi așa, au atins cel mult statutul de coș de cumpărături nefinalizat. Noi nu livrăm pentru moment dincolo de granițele țării, însă această extindere face parte din planurile noastre de dezvoltare pe termen scurt. Deși am hotărât inițial ca primul pas să fie deschiderea de locații fizice în orașele cheie din țară, și abia apoi să ne extindem internațional, având în vedere că în mod neașteptat există cerere pentru ei din alte țări, planurile noastre sunt în proces de reconfigurare.

Când și cum a început povestea brandului vostru și care este direcția în care intenționați să îl conduceți pe viitor? La ce anume v-ați gândit atunci când ați ales un nume atât de reprezentativ și misterios precum “The Hush” (Liniștea/ tăcerea)?

Întreaga poveste a început într-o seară la un pahar de vin, moment în care am realizat în ce proporție contribuie la starea noastră de bine pe timp de pandemie achiziția de articole vestimentare. Cu toate acestea, nu reușeam să găsim produse care să îmbine optim confortul și estetica, astfel că achiziționam compulsiv, cel mai frecvent cel puțin două articole pentru a satisfice aceeași nevoie. Credem cu tărie că nu suntem cazuri singulare. Pe această bază a luat naștere conceptul Hush, brand care este și ne dorim să rămână în zona de above premium și care este o expresie a feminității și încrederii în sine – ne dorim să fie perceput ca brandul de pantofi statement din România.

Hush, deși ar putea fi caracterizat drept incluziv de vreme ce promovează individualitatea și exprimarea liberă, este totuși exclusivist prin prisma curajului necesar pentru a construi o întreagă ținută în jurul perechii de pantofi statement Hush. Este un brand dedicat femeilor care transmit fără să fie nevoie să vorbească, este o expresie a celei mai zgomotoase tăceri.

Cui vă adresați prin colecțiile voastre de încălțăminte? Cine este femeia care poartă pantofii voștri fermecați?

Vedem în femeia Hush o ambasadoare a brandului nostru și ea este puternică, plină de încredere în sine sau în încercarea de a și-o redobândi, pasionată de tot ceea ce înseamnă frumos, stil, bun gust, eleganță, rafinament. Se acceptă pe ea și pe ceilalți în egală măsură și este cine simte că trebuie să fie: fashionista mommy, business woman, orice o definește. Nu noi sau pantofii noștri spunem o poveste, povestea o spun femeile pe care le inspirăm și care ne devin mai apoi sursă de inspirație. Readucem feminitatea și senzualitatea. Susținem încrederea în sine și stilul fără vârstă, pentru că noi credem în femeile care cred în ele însele.

Care au fost cele mai mari dificultăți sau provocări pe care le-ați întâmpinat în perioada pandemiei? Dar cea mai mare bucurie?

Cel mai mare moment de bucurie pentru noi în pandemie a fost chiar acela în care ne-am hotărât să ne luăm inima în dinți și să începem un nou drum. Ce a făcut acel moment atât de special a fost chiar realizarea faptului că avem curajul necesar să dăm startul unui proiect într-un domeniu în care niciuna dintre noi nu era specializată și că avem încrederea în noi înșine că o vom scoate împreună la capăt, oricât de anevoioasă ar fi aventura. Odată cu pandemia, echipele de lucru din toate domeniile au început să se restrângă. Industria de încălțăminte nu face excepție. A fost complicat pentru noi să găsim oameni dispuși să redirecționeze eforturile unei echipe și așa restrânse în dezvoltarea unui proiect despre care nu aveau să știe cum va evolua. Reticența către parteneriate noi a fost un zid foarte greu de dărâmat.

Dintre mulțimile de branduri de încălțăminte și pantofi disponibile pe piață, de ce am alege pantofii “The Hush”? Ce îi diferențiază de restul produselor?

Noi credem că tendințele vestimentare și confortul nu trebuie să se excludă. Aceasta a fost premisa de la care am plecat și elementul pe care îl avem în vedere atunci când dezvoltăm fiecare model. Am redirecționat mai mult de 70% din bugetul nostru dezvoltării unor încălțări versatile prin prisma faptului că forma și nivelul de susținere a acestora îi fac ușor de purtat o zi întreagă, în timp ce design-ul și texturile folosite îi fac ușor adaptabili ținutelor de seară.

Investițiile în materialele de calitate, accesoriile fără cusur și mâna de lucru a specialiștilor au fost și rămân în continuare o prioritate pentru a atinge standardele de calitate înalte pe care ni le dorim. Pantofii sunt lucrați manual, din piele naturală atât la interior, cât și la exterior, printr-un proces complex ce curprinde între 70 și 300 pași.

Ce sfaturi le-ați da tinerelor și tinerilor care își doresc să urmeze o carieră în domeniul creației de pantofi și al antreprenoriatului de acest tip?

Să nu renunțe niciodată și să își dea timp să cerceteze și să facă lucrurile în propriul ritm. Planul inițial era ca noi să fim live cu 6 luni înaintea datei în care am lansat cu adevărat, însă privind înapoi, acesta este lucru care ne-a permis să greșim și să ne perfecționăm până în punctul am ajuns la rezultatul dorit – a pair of walking jewels.

Dar câteva sfaturi pentru a ne alege perechea de pantofi perfectă :)? În calitate de necunoscători într-ale tainelor pantofilor, cum ne dăm seama că o pereche de încălțăminte este “bună”?

Elementul cel mai important de avut în vedere în momentul alegerii unei perechi de pantofi este potrivirea acesteia cu forma, curbura și lățimea piciorului. Trebuie să alegem încălțămintea potrivită curburii piciorului deoarece această echilibrează distribuirea greutății corporale și joacă un rol important în modul în care piciorul se adaptează diverselor suprafețe. Nu încurajăm achiziția de pantofi fără niciun fel de toc deoarece nu respectă recomandările ortopedice.

Noi am ales să producem pantofi dedicați picioarelor de lățime medie pentru că noi credem cu tărie că pantofii trebuie să se potrivească picioarelor și nu invers. Trăim într-o realitate în care viziunea idealistă despre picioare subțiri și perfecte nu este un adevăr general valabil și încurajăm alegerea unor încălțări potrivite din punct de vedere funcțional, nu doar estetic.

Și dacă tot am ajuns la estetică, există și aici câteva criterii de avut în vedere:

  • Calitatea și aspectul pielii
  • Cusături drepte, uniforme și simetrice și lipituri bine delimitate
  • Stabilitatea tocului și adaptarea înălțimii acestuia astfel încât pantoful să nu calce în vârf și să permită mișcarea naturală călcai-vârf a piciorului în timpul mersului.

În prezent, colecția The Hush cuprinde 25 de modele de pantofi, sandale, botine și botine decupate, dintre care 15 cu toc și 10 flats și o puteți descoperi aici >>> thehush.ro


Sunt redactor Garbo de ceva timp (probabil o crâmpeie în infinitatea universului) și o mică parte din identitatea mea se regăsește și în această căsuță virtuală a lucrurilor frumoase. Am absolvit Facultatea de Litere și...

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri