"Uite-l! El e noul coleg!", se aud soapte curioase si multe priviri raman suspendate pe proaspatul coechipier.

Eliza Simion -Junior Human Capital Consultant,
Lugera & Makler

"Uite-l! El e noul coleg!", se aud soapte curioase si multe priviri raman suspendate pe proaspatul coechipier, care va ramane in centrul atentiei pentru o perioada de timp echivalenta cu adaptarea lui la cultura organizationala existenta.

Scenariul cel mai favorabil este cel in care colegul corespunde intocmai cu valorile companiei si reflecta fidel imaginea sa, integrandu-se perfect in grup. O echipa performanta se va caracteriza prin valente care se completeaza una pe cealalta; personalitatile diferite ale membrilor vor oferi perspective variate asupra rezolvarii unei probleme, sinergia grupului ducand la adoptarea celei mai bune decizii. Mi-a povestit un prieten ca, in Germania, in cadrul unei discutii pe care a avut-o cu managerul unei companii specializate in productie, acesta a afirmat ca in echipa lor echilibrul e stabilit de comportamentele a 7 tipologii de oameni: Visatorul, Pesimistul, Pragmaticul, Colericul, Flegmaticul, Sangvinicul, Opozantul, la elaborarea strategiilor participand persoane din toate departamentele, deoarece ei pot contribui la viziunea asupra afacerii in moduri complementare.

Din experienta mea, o echipa il va asimila natural pe noul intrat, caruia ii va aplica subtil o analiza SWOT, determinand aspectele cu care acesta va putea contribui la cresterea calitatii sarcinilor rezolvate. Variabilele personale influenteaza direct procesul socializarii; depinde daca persoana cooptata este introvertita sau, la polul opus, daca va afisa o atitudine stridenta de atasare. Cooperarea este multilaterala, importanta nu este doar gama de idei profesionale cu care contribuie un membru, ci si felul in care le promoveaza, precum si atitudinea fata de celelalte idei anexate altor persoane. Colaborarea va fi cu atat mai eficienta cu cat interesele indivizilor se vor intersecta, iar directia in care acestia vor dori sa se indrepte va fi stabilita de comun acord.

Eu resimt, de fiecare data, entuziasm si bucurie cand in echipa mai intra cineva si “familia” se mareste, pentru ca fiecare persoana va adauga valoare, va aduce cu sine o mentalitate proaspata si va constitui un alt pilon care va ajuta in stabilitatea echipei. Ar trebui sa fim empatici, sa ne punem in locul persoanei care va intra in echipa, sa o motivam prin atitudinea noastra, sprijinind-o si oferindu-i explicatiile detaliate pe parcursul desfasurarii lucrului; rabdarea e un element important, toleranta fiind, in aceeasi masura, definitorie, intrucat micile greseli de la inceput ale unui membru trebuie atentionate cu grija, iar lectiile insusite dupa greseli canalizate intr-un sens pozitiv, care va conduce la productivitate ridicata. Unde comunicare nu e, nimic nu e, de aceea se recomanda o legatura stransa, sincera si transparenta cu ceilalti membri, bazata pe ascultare activa.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Integrarea... in absolutul echipei.