Ai anxietate, probleme cu somnul? Invata TEHNICA 4-7-8 ca sa fii bine in mai putin de 1 minut

Inspirat de traditia spirituala indiana, profesorul Dr. Andrew Weil de la Harvard a inventat o tehnica de respiratie care te ajuta sa te linistesti in orice situatie dar si sa adormi in mai putin de un minut.

Odata ce ai invatat aceasta tehnica, pe care trebuie sa o exersezi in fiecare zi pentru o perioada, vei afla ca este folositoare in multe momente de viata.

Foloseste-o ori de cate ori ti se intampla ceva neplacut care te agita. Foloseste-o ori de cate ori esti constient/a de ceva care te deranjeaza si ai nevoie sa te linistesti. Este recomandat persoanelor care sufera de anxietate moderata de asemenea.

Foto: Shutterstock.com; respira

Foto homepage; insomnie, femeie

TEHNICA 4-7-8, iata ce trebuie sa faci:

Alege-ti o pozitie comoda. Pune varful limbii tale pe dintii din fata (Acelasi procedeu pe care il folosesc si yoghinii). Inspira pe nas (fara zgomot) si apoi expira pe gura, facand un zgomot de expiratie. Vei expira pe langa limba, ceea ce va parea putin ciudat la inceput. Va fi mai usor si daca iti tugui putin buzele – iti vei da seama, explica doctorul, intr-un clip postat pe site-ul sau.

Inchide apoi gura dupa ce ai dat afara tot aerul si numara pana la 4. Tine-ti respiratia numarand pana la 7. Si apoi expira pe gura, numarand pana la 8. Fa acest ciclu de 4 ori! Si asta e tot. Rapiditatea cu care faci exercitiul nu e importanta. E important sa mentii ratia de 4-7-8, pentru inspiratie si expirtie, asa cum a fost explicata, subliniaza Dr. Andrew Weil.

Stresul de zi cu zi adauga adrenalina si anxietate pentru intregul organism. Dar mai ales, acesta face ca inima noastra sa bata in ritm prea accelerat. Acest exercitiu te ajuta sa incetinesti putin bataile inimii, respirand mai mult oxigen, ceea ce te ajuta in mod natural sa te relaxezi.

Totusi, atrage atentia Dr. Andrew Weil, este foarte important sa faci acest exercitiu in mod regulat. Trebuie sa devina o obisnuinta de fiecare zi, iar acest exercitiu simplu de respiratie te va ajuta sa adaugi mai multa liniste vietii tale.

Beneficiile acestui exercitiu le vei observa dupa 8 sapatamani, dar merita pentru o viata intreaga! Va promit ca rezultatele pe care le veti observa vor fi absolut minunate, spune Dr. Andrew Weil.

Exercitiul te poate ajuta si sa te lasi de fumat, sau sa rezisti oricarei forme de dependenta. Pana l-ai facut, dorinta dispare. Si, mai ales, este cea mai eficienta metoda care ne ajuta sa adormim la loc, daca ne-am trezit in timpul noptii.

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ai anxietate, probleme cu somnul? Invata TEHNICA 4-7-8 ca sa fii bine in mai putin de 1 minut.


Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.