ghid pentru o viaţă împlinită

Dieta care te slabeste repede si sanatos

In 2009, Parlamentul European propunea organizarea unor actiuni anuale care sa atraga atentia asupra fenomenului obezitatii. Astfel, din 2010, a treia sambata din luna mai a devenit Ziua Europeana a Obezitatii, data marcata prin diferite manifestatii in tarile UE.

Comunicat de presa

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, in 2008, 51% dintre adultii romani erau supraponderali, iar 19,1 % obezi, iar cifrele sunt in crestere (nu numai in Romania, ci si la nivel global). Aceste date pesimiste sunt cu atat mai ingrijoratoare cu cat obezitatea incepe sa se manifeste de la varste foarte mici.

Sursa foto: shutterstock_69052699

Ce este obezitatea

“Obezitatatea este considerata, din punct de vedere medical, o boala cronica”, spune Mihaela Ursache, medic nutritionist la Delta Hospital.„Se caracterizeaza printr-o acumulare excesiva de tesut adipos si se asociaza cu mai multe complicatii metabolice: diabet zaharat si dislipidemii (adica anomalii ale nivelului de lipide din sange), boli cardio-vasculare (hipertensiune arteriala, boala cardiaca ischemica, infarct si accident vascular cerebral), tulburari respiratorii, articulare si anumite forme de cancer”, a mai adaugat aceasta.

Principala cauza a obezitatii este aportul caloric excesiv, neadaptat la necesarul energetic al organismului. Astfel, balantaenergetica dintre aport si arderi este dezechilibrata.Alte cauze includ mancatul haotic (supraalimentatia), cu alimente si bauturi cu un aport caloric mare si lipsa unui orar al meselor - de exemplu, principala masa a zilei este seara.

Citeste si:

Toate aceste scapari, combinate cu un stil de viata sedentar,sunt cateva elemente care duc incet si sigur spre obezitate. Este adevarat ca obezitatea apare si din alte cauze (neuroendocrinologice, din cadrul unor boli genetice sau datorate unor medicamente), dar procentul acestora este foarte scazut - sub 5%.
Necesarul caloric zilnic

Necesarul caloric zilnic variaza in functie de activitatile zilnice. O persoana sedentara are un necesar caloric de 25 kcalorii pe kilogram (totalul situandu-se intre 1500 si 1900 kcalorii/zi), iar o persoana activa, aproximativ 35 kcalorii pe kilogram (intre 2100 si 2700 kcalorii/zi).

La copii, necesarul energetic raportat la greutate este mai mare, mai ales in primii ani de viata, fiind concentrat pentru cresterea si dezvoltarea intregului organism. Acesta variaza in functie de varsta si sex: 1300 kcalorii in primii 3 ani de viata, 1700 kcalorii intre 4-6 ani, 2400 intre 7 si 10 ani, 2800 intre 15 si 18 ani pentru baieti si 2100 kcalorii pentru fete.

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Dieta care te slabeste repede si sanatos.


Discutii despre Dieta care te slabeste repede si sanatos

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Garbo incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.