31 Octombrie 2011 publicat în Social 147 share-uri

'Daca un avion de pasageri ar fi condus de catre o femeie, v-ati lasa viata pe mana ei?' Raspunsul la acesta intrebare este un exercitiu simplu care va poate ajuta sa intelegeti ce inseamna discriminarea. Recent, Agentia de Monitorizare a Presei Active Watch a organizat mai multe traininguri de formare pentru jurnalisti, unde acestia au fost invatati sa inteleaga in ce mod ei, prin mesajele pe care le transmit, ajuta la perpetuarea unor mesaje stereotipale in legatura cu rolurile de gen. Campania se numeste ALTFEM.

Seminarul de formare care s-a desfasurat intr-o atmosfera placuta la Moeciu si a fost tinut de catre Mircea Toma – presedintele asociatiei Active Watch, Ionut Codreanu – responsabil pentru monitorizarea de presa ALTFEM si Corina Comsa – formatoare cu experienta de munca in domeniul juridic in cadrul Centrului Parteneriat pentru Egalitate. Printre participantii la cel de-al treilea modul de formare, s-au aflat mai ales reprezentante si reprezentanti ai presei online si blogurilor.

Ce am aflat in cadrul acestui seminar

Lumea femeilor si lumea barbatilor raman divizate din perspectiva profesiilor considerate adecvate pentru unii sau ceilalti: muncile considerate a fi potrivite pentru femei presupun ingrijire, organizare si abilitati de a educa , iar cele considerate a fi potrivite pentru barbati necesita capacitatea de a lua decizii, abilitati tehnice si forta fizica.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Horoscop Paște 2023: o perioadă plină de emoții frumoase, de planuri de viitor și experiențe spirituale Călătorește cu metroul și colecționează artă de Theodor Aman și Nicolae Grigorescu! Păr ultralung și bucle voluminoase, printre tendințele 2023 pentru păr

Daca un avion de pasageri ar fi condus de catre o femeie, v-ati lasa viata pe mana ei?”, a fost una dintre intrebarile care au starnit o dezbatere aprinsa.


Raspunsul il putem gasi daca ne punem problema modului cum barbatii si femeile sunt educati inca din copilarie sa isi respecte rolurile, pana la urma acestea fiind, o conventie sociala.

Mass-media si publicitatea reprezinta un instrument prin care stereotipurile sunt perpetuate si augmentate. Deci sa nu va mire, in baza acestui rationament, femeile in mass media vor fi doar dive sau gospodine si barbatii experti, politicieni… Cine isi aminteste oare de Smaranda Braescu - Regina Aerului, daca mijloacele de comunicare nu vorbesc despre astfel de personalitati feminine? In acest caz, cand femeile piloti sunt invizibile, nu este de mirare ca rolul femeii in societate ramane acela de gospodina. Am scris mai pe larg despre Studiul Active Watch in articolul: Obiecte sexuale sau gospodine. Asa ne prezinta Televizorul

HOMELUX și chef Jakob Hausmann ne oferă rețeta unei mese festive de Paște A contat cine a zbierat mai tare SYMMETRICA investește peste 6 mil. € în panouri fotovoltaice

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri