Aceeasi cercetare mai arata ca in presa scrisa, disproportia aparitiilor este mult mai mare decat in emisiunile TV, barbatii aparand ca personaje principale in articole, de 3 ori mai mult decat femeile. In acelasi timp, femeile apar mult mai putin in ziarele generaliste decat in cele tabloide. Studiul mai arata ca in aceeasi masura in publicitate, actiunile personajelor din reclame sunt foarte diferite in functie de gen.
Cele mai multe actiuni ale femeilor in publicitate sunt domestice, activitati zilnice in care ajuta barbatul, sau familia in general, sa se simta bine. O alta actiune cu care sunt asociate femeile este ingrijirea corporala. Barbatii apar mai degraba in postura de personaje care asteapta sa fie ingrijite, sau si in situatii de joc sau in activitati in timpul liber.
Sincer, aceasta este “realitatea” in care traim? Cum o putem schimba? Cat timp vom mai functiona in baza unor sterotipuri traditionaliste si sexiste? Un semn foarte bun l-a constituit faptul ca in cadrul conferintei de lansare a proiectului ALTFEM, dezbaterea in legatura cu aceasta tema a fost foarte aprinsa si constructiva, semn ca de multa vreme era nevoie de astfel de semnale de alrama.
Garbo a scris de asemenea, mai multe articole pe aceeasi tema pe care le regasiti cuprinse in dosarele:
Cine suntem cu adevarat? Imaginea femeii astazi si STOP Sexualizarii imaginii femeii!
De asemenea, cititoarele Garbo si-au aratat sustinerea si fata de proiectul Femeile spun NU publicitatii ofensatoare.
Foto front si main: dno1967b
Ce își doresc gravidele din România pentru copiii lor. Psiholog: Resimt o responsabilitate imensă de a-și ști copilul în siguranță pe viitor
Irina, eleva de 10 ce vine zilnic la școală de la 15 kilometri distanță, își dorește ca într-o zi să fie studentă la Teatru
Inima Copiilor strânge 10.000 de promisiuni pentru extinderea secției de Cardiochirurgie de la Marie Curie
Arhetipurile în mentalul colectiv românesc. Alegerile și fricile românilor