Consideram ca misoginismul, sexismul si stereotipurile de gen prezente in publicitatea romaneasca, ipostazele deseori degradante in care sunt prezentate femeile, precum si dispretul exprimat fata de ele si de experientele lor de viata trebuie sa primeasca un raspuns!

In perioada iulie-decembrie 2011, Centrul FILIA implementeaza proiectul “Femeile spun NU Publicitatii Ofensatoare (Women Say NO to Disrespectful Advertising!)”, finantat de Ambasada Regatului Tarilor de Jos.

Membrele organizatiei pentru apararea drepturilor femeii justifica elaborarea acestui proiect astfel: “Consideram ca misoginismul, sexismul si stereotipurile de gen prezente in publicitatea romaneasca, ipostazele deseori degradante in care sunt prezentate femeile, precum si dispretul exprimat fata de ele si de experientele lor de viata trebuie sa primeasca un raspuns; un raspuns nu numai din partea noastra, a celor de la Centrul FILIA, ci si din partea femeilor consumatoare”.

Astfel, proiectul se va desfasura pe mai multe planuri, aflam de pe site-ul organizatiei. Un prim plan il constituie editarea si publicarea, in format electronic si in varianta tiparita, a doua volume:

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. „Georgian Legend” – un spectacol uluitor de dans, muzică și coregrafie pe 21 aprilie la Sala Palatului Majoritatea femeilor cred că încă nu există egalitate de gen în România Idei de cadouri memorabile pentru femei sofisticate

A. Un volum de analize asupra imaginii femeilor in publicitatea romaneasca actuala si recenta.
B. Un al doilea volum care va cuprinde un Catalog al Publicitatii din Romania. Catalogul va contine o evidenta a reclamelor vizate, a produselor promovate si a agentiilor de publicitate, precum si scurte reactii si opinii. “Prin acest volum nu ne propunem sa realizam o evidenta completa a reclamelor ofensatoare la adresa femeilor; de altfel, credem ca pentru un astfel de demers ar fi nevoie de mai multe volume”, scrie Centrul FILIA.

“Ne dorim sa pornim un dialog si sa deschidem o punte de comunicare intre femeile consumatoare si industria de publicitate. Astfel, Catalogul va fi postat pe un blog pe care il vom deschide tocmai pentru a le oferi o platforma femeilor (si nu numai) sa isi exprime in mod direct reactiile fata de maniera in care publicitatea romaneasca le prezinta”.

Perioada postnatală – fericire pură sau provocare? Cum să te pregătești corect pentru a rămâne în echilibru? O româncă a fost numită la conducerea unei renumite organizații internaționale de business pentru femei Vârsta de pensionare la români crește! Ce anunț a făcut şeful Casei de Pensii

Sunteti deci incurajate sa participati activ in cadrul acestui proiect, prin intermediul observatiilor personale pe care le aveti cu privire la modul cum femeile din Romania sunt prezentate in publicitate. Garbo.ro a condamnat de asemenea in nenumarate randuri limbajul publicitar extrem de sexist din advertisingul romanesc. (de exemplu: Schimbati reclamele cu blonde! sau Sfaturile pentru femei din reclame sunt bune?)

Revenind la proiectul initiat de Centrul FILIA, va fi realizata o cercetare calitativa, prin interviuri si focus grupuri cu femei intre 18 si 55 ani privind, modul in care acestea percep si raspund reclamelor prezentate (pe baza selectiei realizate de echipa proiectului).

In fazele ulterioare ale proiectului, vor fi trimise scrisori deschise reprezentantilor agentiilor de publicitate, precum si reprezentantilor firmelor care comercializeaza produse promovate prin reclame ofensatoare la adresa femeilor.

6 cauze ale sânilor lăsați: cum poate fi rezolvată această problemă estetică? „Georgian Legend” revine pe 21 aprilie la Sala Palatului cu un spectacol uluitor de muzică și coregrafie Cum să restabilești echilibrul natural al florei vaginale: soluții de durată, ușor de aplicat  

De asemenea, va fi organizata o masa rotunda in cadrul careia reprezentanti ai agentiilor de publicitate, ai firmelor, ONG-urilor, institutiilor relevante in domeniu, alaturi de femeile consumatoare ale acelor produse vor identifica posibilitati de imbunatatire a situatiei actuale si principii de buna practica.

Denumire Proiect: Women Say NO to Disrespectful Advertising!
Finantator: Ambasada Regatului Tarilor de Jos

Echipa proiectului:
Oana Baluta (coordonatoare)
Alice Iancu
Miruna Matei
Andreea Molocea
Valeriu Antonovici

Sprijinite de:
Tudorina Mihai
Alice Calin


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri