Suntem perfect constienti de consecintele negative ale bullying-ului, fenomen care poate avea consecinte nefaste asupra sanatatii emotionale si sociale a copiilor, de aceea combaterea acestuia este o tinta vizata de intregul proces educational, declara Liviu Pop, Ministrul Educatiei.

Niciunul dintre copiii care au participat la interviurile de grup organizate de Salvati Copiii nu a stiut despre existenta unei comisii de combatere a violentei in scoala lor. Atunci cand sunt luate, masurile de combatere a violentei sunt legate de evenimente singulare deosebit de severe. scolile nu au o abordare comuna in cazurile de bullying.

Ba mai mult, nici Regulamentul-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, nici Statutul elevului – documente de referinta in organizarea activitatilor si conduitei scolare, nu contin precizari specifice in legatura cu fenomenul de bullying.

Printre masurile pe care Salvati Copiii Romania le propune in campania Opriti bullying-ul sau desfiintati recreatiile! se numara:

  • Cresterea capacitatii de raspuns a scolilor in situatii de bullying intre elevi;
  • Promovarea unor metode pozitive si eficiente de educare socio-emotionala a copiilor, in spiritul valorilor de toleranta, respect, protectie si curaj;
  • Promovarea de proceduri si politici clare de interventie specifica in situatie de bullying, in colaborare cu Ministerul Educatiei.

Potrivit studiului national efectuat de Salvati Copiii in anul 2016:

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Cazurile de depresie cresc dramatic la copiii cu vârsta între 11 și 14 ani și la adolescenți (Anchetă)
  • Unu din patru copii era umilit in mod repetat la scoala, in fata colegilor;
  • Unu din sase copii era batut in mod repetat;
  • Unu din cinci copii umilea in mod repetat un alt copil la scoala;
  • In mod repetat, in scoala, trei din zece copii sunt exclusi din grupul de colegi;
  • 73% dintre copii afirmau ca au fost martorii unei situatii de bullying in mediul scolar.

(Bullying-ul in randul copiilor. Studiu sociologic la nivel national, Salvati Copiii, 2016)

Excluderea din grup, izolarea sociala, amenintarea cu violenta fizica si/sau umilirea, violenta fizica si distrugerea bunurilor personale, interdictia de a vorbi/interactiona cu un alt coleg, raspandirea de zvonuri cu caracter denigrator sunt comportamente specifice de bullying cu care copiii se intalnesc frecvent in mediul scolar.

Astfel, 23% dintre copii au mentionat ca s-a intamplat sa fie amenintati cu excluderea din grup, 31% ca au fost exclu i i 39% ca un alt copil a cerut cuiva sa nu se joace sau sa nu vorbeasca cu ei. 37% dintre copiii participanti la chestionar au marturisit ca s-au raspandit zvonuri umilitoare si denigratoare in spatiul scolii despre ei. Mai mult, 84% dintre copii afirma ca au fost martorii unei situatii in care un copil ameninta un altul, 80% a uneia in care un copil este umilit de alt copil, iar 78% au asistat la situatii repetate in care un copil era imbrancit si lovit usor de catre alti copii.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri