14 Iunie 2018 publicat în Sanatate 1 share-uri

Campania este construită pornind de la un adevăr puternic legat de pacienții diagnosticaţi cu schizofrenie, care au tendința de a găsi în artă, pictură, desen, precum și în alte forme de creație, un refugiu.

Comunicat de presă

În contextul Zilei Mondiale a Schizofreniei, Muzeul Național de Artă Contemporană (MNAC) se alătură inițiativei Janssen, companie farmaceutică a Johnson&Johnson România, Asociației ARIPI și a Centrului pentru Inovare în Domeniul Medical-Inomedica în campania „Ascultă ce vezi”. Proiectul este derulat în parteneriat cu Comisia pentru Sănătate Publică din Senatul României – parteneriat în vederea promovării sănătăţii mintale.

Astfel, în cadrul campaniei „Ascultă ce vezi” al cărei obiectiv este creşterea nivelului de informare cu privire la schizofrenie şi opţiunile terapeutice, între 8 şi 22 iunie, publicul este invitat să descopere, pentru câteva momente, perspectiva unui pacient diagnosticat cu această afecţiune, în cadrul expoziţiei „Eva şi Emerick” a artistei Yael Efrati – amplasată la ultimul etaj al MNAC.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. TEZYO primăvară/vară 2023 – o călătorie unică prin tendințele momentului cu cele mai iubite branduri de încălțăminte adidas Club Originals - locul unde noua generație de culturemakers schimbă normele Durex România lansează SafeToPlayHub, cea mai mare campanie de educație sexuală de la noi din țară

Prin prisma unui tur audio-ghidat, cei care vor călca pragul expoziției vor fi cu un pas mai aproape de persoanele diagnosticate cu schizofrenie din perspectiva interpretării creative a semnificaţiei exponatelor artistei Efrati. Totodată, vizitatorii vor putea afla mai multe informaţii cu privire la diagnosticarea și tratamentul afecţiunii și sunt invitați să lase un mesaj de acceptare, încurajare și sprijin pentru pacienţi.

"Ascultă ce vezi este o invitație la dialog pe un subiect încă tabu în România lui 2018 unde lipsa de informare și sensibilitate afectează în mod dramatic viețile persoanelor diagnosticate cu schizofrenie. Această campanie de conștientizare se aliniază programului Community Outreach desfășurat de MNAC, prin care urmărim o comunicare eficientă cu publicul nostru pe teme a căror delicatețe poate fi mai bine înțeleasă prin mediere artistică.”, declară Georgiana Toea, Coordonatorul programului de Community Outreach, MNAC.

RoboWave, robotul educațional construit de echipa Națională de Robotică a României cu sprijinul companiei Wave Studio, a câștigat două campionate internaționale 15 ani de fashion, lifestyle și o comunitate bine definită se sărbătoresc, în luna aprilie, la Băneasa Shopping City Bergenbier S.A. lansează Fresh 0.0 Mango și Fructul Pasiunii

Mesajul central al campaniei este „Realitatea cunoaşte o singură interpretare, însă perspectivele asupra artei pot fi diferite. Persoanele afectate de schizofrenie îşi pot redobândi viaţa normală, prin urmarea constantă, cu regularitate, a tratamentului (psihoterapie şi medicaţie) – aspect care are un rol esenţial.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri