ghid pentru o viaţă împlinită

Dieta Montignac: Cum sa slabesti rapid mancand ce-ti place

Dieta Montignac a fost inventata la sfarsitul anilor '80 de catre francezul Michel Montignac. Ea promoveaza slabirea nu prin abtinere alimentara, ci prin consumul unor alimente care hranesc sanatos si care, prin combinarea lor corecta, pot declansa procesul de slabire. Printre acestea se numara ciocolata neagra, branza si laptele degresat, precum si painea de secara.

Introducerea carbohidratilor complecsi si a grasimilor sanatoase reprezinta unul dintre punctele forte ale dietei Montignac. Spre deosebire de aceasta, majoritatea curelor de slabire se bazeaza fie pe excluderea grasimilor, fie pe excluderea carbohidratilor, ceea ce poate duce la dezechilibre nutritionale serioase. De aceea, Michel Montignac propune consumul disociat al tuturor principiilor nutritive (proteine, carbohidrati, lipide, vegetale), ceea ce promoveaza o stare buna de sanatate a organismului, usurand in acelasi timp respectarea dietei pe termen lung.

dieta montignac

Foto@Shutterstock.com

De altfel, in viziunea autorului, regimul propus nu reprezinta doar un mod de slabire sanatoasa, ci si o componenta importanta a unui stil de viata sanatos. In plus, Montignac subliniaza, de asemenea, importanta efectuarii regulate a unor activitati cardio moderate, pentru sustinerea dietei si adoptarea unui regim de trai sanatos.

Principiile dietei Montignac

Indicele glicemic si carbohidratii <buni>

Dieta Montignac se remarca prin faptul ca introduce un concept medical – indicele glicemic – ca factor structural principal. Astfel, consumul de alimente care contin carbohidrati cu indice glicemic mic (ce nu provoaca cresteri mari ale nivelului de zahar din sange) ar ajuta nu numai la protejarea organismului de diabet si boli cardiovasculare, ci si la scaderea in greutate.

Citeste si:

Printre alimentele care contin carbohidrati <buni>, cu indice glicemic mic si mediu (sub valoarea de 55) se numara:

  • majoritatea legumelor (marea exceptie fiind cartofii);
  • anumite tipuri de fructe (mere, citrice, kiwi, prune, caise, piersici etc.);
  • laptele degresat;
  • pestele si carnea alba;
  • branza neprocesata;
  • sucurile de fructe proaspat stoarse in casa;
  • cerealele integrale;
  • orezul brun sau salbatic.

dieta montignac

Foto@Shutterstock.com

Alimentele si bauturile care contin carbohidrati cu indice glicemic mare si care trebuie pe cat posibil evitate sunt urmatoarele:

  • painea si cerealele rafinate (inclusiv fulgii de porumb);
  • cartofii;
  • orezul alb;
  • dulciurile;
  • produsele de patiserie;
  • alcoolul;
  • bauturile din comert;
  • pastele fainoase.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Dieta Montignac: Cum sa slabesti rapid mancand ce-ti place.


Discutii despre Dieta Montignac: Cum sa slabesti rapid mancand ce-ti place

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Garbo incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

AICI ai toate ofertele de Black Friday 2017! Afla-le din timp!

Ba unii retaileri au furat deja startul si au inceput campaniile de promotii. Si ca sa nu obosesti cautand cele mai bune preturi din magazin in... Vezi ofertele

Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.