ghid pentru o viaţă împlinită

Birocratia de casa noua. Contracte pe care trebuie sa le inchei la mutare

Ai devenit proprietarul casei mult visate. Mai ai cativa pasi de parcurs si te poti relaxa. De ce acte trebuie sa te ocupi pana la mutare?

Ai cautat pe site-uri de imobiliare, ai fost la vizionari, ai facut calcule, ai negociat, ai achitat si, in final, ai devenit proprietarul casei mult visate. Mai ai cativa pasi de parcurs si te poti relaxa. De ce acte trebuie sa te ocupi pana la mutare? Dezvoltatorul ansamblurilor rezidentiale Premium Regie si Premium North-Lane va schiteaza itinerariul.

Schimbarea actului de identitate.

Primul pas pentru a intra in legalitate este sa-ti schimbi buletinul, pentru ca acesta este actul in baza caruia vei incheia contractele de utilitati. Trebuie sa te deplasezi la politie cu urmatoarele acte: actul de identitate vechi plus vechea carte de alegator, certificatul de nastere (original si fotocopie). Dupa caz, in functie de situatia in care te afli, mai ai nevoie de acte de genul certificat de casatorie, de divort etc., plus chitante reprezentand contravaloarea cartii de identitate si a taxei de timbru.

Schimbarea permisului de conducere.

Pentru confortul personal in drumurile pe care le vei face, trebuie sa-ti schimbi rapid permisul de conducere. Ai nevoie de actul de identitate (original + copie), dovada platii contravalorii permisului la CEC, permisul vechi si fisa medicala. Cererea si actele necesare se depun la oricare serviciu public comunitar “Regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor“.

Deschiderea rolului fiscal.

Pentru inscrierea apartamentului achizitionat in evidentele fiscale trebuie sa mergi la Administratia Financiara a sectorului unde este situat apartamentul. Ai nevoie doar de o copie a actului de vanzare-cumparare pentru a fi luat in evidenta platitorilor de impozit. Daca nu respecti termenul legal de inregistrare de 30 de zile, vei plati penalitati. Daca ai cumparat locuinta impreuna cu sotul/sotia, oricare dintre voi se poate ocupa de acest aspect.

Incheierea unui contract de furnizare de energie.

In primul rand, pentru intocmirea contractului, trebuie sa completezi o cerere tip de furnizare. Gasesti cererea pe site-ul ENEL. In al doilea rand, ai nevoie de o copie a actului de proprietate, pe care o poti scana. La fel trebuie sa faci si cu actul de identitate al persoanei pe numele careia inchei contractul de furnizare de energie si, de altfel, cu actele de identitate ale tuturor proprietarilor. Trebuie, de asemenea, sa precizezi tipul de tarif pe care-l doresti. Poti afla tipul de tarif care te avantajeaza cu ajutorul calculatorului online de pe site-ul ENEL.

Confirmarea inregistrarii se face online, in circa doua zile, iar contractual de furnizare a electricitatii il poti primi prin posta, il semnezi, apoi il trimiti inapoi.

Incheierea contractului de furnizare de gaze.

La acest capitol trebuie sa strangi acte, cereri, contracte si formulare, in dublu exemplar, si sa le depui la cel mai apropiat centru de relatii clienti ai GDF Suez Energy Romania sau sa le trimiti companiei prin posta. Ai nevoie de urmatoarele: o copie a actului de identitate al proprietarului, o copie a contractului de vanzare cumparare, seria si indexul contorului de gaze. Pe langa acestea, mai este nevoie de documente care pot fi descarcate de pe site-ul GDF Suez, in original si semnate: cerere acord acces, formulare schimbare partida, contract de mandat (trei exemplare), contract de furnizare gaze naturale (doua exemplare).

Contractul pentru furnizarea de apa rece.

Pentru incheierea contractului de alimentare cu apa sunt necesare urmatoarele documente care atesta dreptul de proprietate, identitatea si calitatea persoanei care semneaza contractul: copie a actului de identitate, copie a actului de proprietate intabulat, date de contact (telefon, e-mail, adresa de corespondenta).

Pentru a beneficia de servicii de televiziune prin cablu, de internet si de telefonie fixa, asigura-te ca inchei contractele cu furnizorii preferati in timp util.

Daca ai parcurs toti acesti pasi, inseamna ca este momentul sa te relaxezi. Ce zici de o vacanta? Ti-ai schimbat pasaportul?

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Birocratia de casa noua. Contracte pe care trebuie sa le inchei la mutare.


Discutii despre Birocratia de casa noua. Contracte pe care trebuie sa le inchei la mutare

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Garbo incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

AICI ai toate ofertele de Black Friday 2017! Afla-le din timp!

Ba unii retaileri au furat deja startul si au inceput campaniile de promotii. Si ca sa nu obosesti cautand cele mai bune preturi din magazin in... Vezi ofertele

Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.