ghid pentru o viaţă împlinită

Asa ai parte de vitamine tot anul. 5 sfaturi pretioase pentru congelarea legumelor si fructelor

Iata cateva sfaturi de care ar trebui sa tii cont pentru ca alimentele pe care le congelezi sa-si pastreze nutrientii:

Vara, gradinile si pietele ne ofera o multime de fructe, legume si verdeturi sanatoase si pline de vitamine si este un moment perfect pentru ca noi sa ne facem cateva provizii pentru anotimpurile in care ele lipsesc. Potrivit portalului medical webmd.com, nutrientii din aceste produse se pastreaza chiar si daca sunt congelate, asa incat poti avea parte de vitaminele si mineralele din ele chiar si in toiul iernii.

Poti sa-ti pregatesti proviziile de vitamine pentru iarna inca de pe acum, depozitandu-le la congelator. Alege unul incadrat in clasa energetica A+, care nu consuma mult curent electric si in care sa ai suficient spatiu de depozitare pentru toate produsele. Noi am opta pentru una dintre aceste lazi frigorifice dotate cu mai multe cosuri metalice si tavi separatoare, asa incat sa poti depozita cat mai eficient toate alimentele. Unele dintre aceste congelatoare au si autonomie de pana la 67 de ore in cazul intreruperii curentului electric, asa ca produsele se mentin proaspete chiar si in cazul in care exista o pana de curent.

Iata cateva sfaturi de care ar trebui sa tii cont pentru ca alimentele pe care le congelezi sa-si pastreze nutrientii:

1. Depoziteaza-le in portii mici

Dupa ce faci cumparaturile si pregatesti legumele pentru congelare, imparte-le in portii pe care sa le utilizezi in totalitate cand gatesti. Majoritatea fructelor si legumelor isi pastreaza vitaminele prin congelare, insa daca le dezgheti si le ingheti din nou isi vor pierde nutrientii, precum si gustul. De aceea este recomandat ca atunci cand scoti o portie de la congelator sa o utilizezi pe toata odata si sa nu mai recongelezi produsele ramase.

2. Blansizarea, metoda prin care te asiguri ca produsele nu se altereaza

Blansizarea este un procedeu vital pentru ca produsele sa se pastreze in conditii perfecte. In limbaj popular se numeste oparire. Da o singura data in clocot legumele care urmeaza sa fie congelate (timpul de fierbere este de maximum 3 minute), raceste-le repede sub un jet de apa rece, apoi intr-un bol cu apa in care ai adaugat cuburi de gheata.

Dupa ce se racesc complet, ele trebuie lasate la uscat, asa incat atunci cand sunt puse in pungi sa nu mai aiba nicio picatura de apa pe suprafata lor. Pentru a grabi uscarea, te poti folosi de servete de hartie, care sa absoarba apa repede.

3. Foloseste pungi care se sigileaza

Vei gasi in magazinele cu obiecte de uz casnic pungi speciale pentru congelator, care se sigileaza. Acestea sunt cele mai bune pentru depozitarea legumelor si sunt o varianta foarte practica. Aerul poate contribui la alterarea alimentelor, asa incat trebuie sa golesti punga de aer inainte sa o sigilezi. Nu uita ca la congelare apa din ele isi va mari volumul, asa ca trebuie sa iei si acest lucru in calcul atunci cand sigilezi pungile.

4. Congeleaza legumele si fructele la maximum o zi dupa ce au fost culese

Pentru a retine o cantitate cat mai mare de nutrienti, este de preferat sa pui la congelator legumele si fructele imediat ce au fost culese. In unele cazuri nu este posibil sa cunosti exact momentul in care au fost culese legumele – daca nu le cresti in gradina ta sau nu cunosti exact sursa lor si le cumperi din piata – asa ca cea mai sigura cale este sa le congelezi imediat ce ajungi cu ele acasa.

5. Ce sa nu congelezi

Exista si produse pe care nu ar trebui sa le congelezi niciodata. Potrivit thekitchn.com, telina, castravetii, ceapa, cartofi, ridichile, salata verde nu ar trebui puse la congelator pentru iarna. Dintre fructe, pepenele verde, merele, grepfruitul, lamaile, portocalele si strugurii nu ar trebui congelate. In cazul verdeturilor precum busuiosul sau patrunjelul opteaza pentru uscarea lor si nu pentru congelare.

Congelarea verdeturilor, fructelor si legumelor este o solutie economica si foarte practica pentru a avea parte de vitamine si minerale in timpul iernii. In plus, este intotdeauna de preferat sa ne congelam singuri produsele, deoarece daca le cumparam din comert am putea avea parte de suprize neplacute. Cotidianul britanic The Daily Mail a relatat cazul unei femei care a gasit intr-o punga de spanac o parte din corpul unei pasari, motiv pentru care varianta cea mai sanatoasa si igienica este sa ne ocupam noi insene de proviziile pentru iarna.

Daca alegi sa pui la congelator fructe si legume, ele se vor pastra in stare perfecta timp de 6 luni, asa incat daca incepi inca de acum, vei avea parte de bunatatile verii chiar si cand afara este zapada. Tu congelezi fructe si legume pentru iarna? Cum le depozitezi si cum te asiguri ca vor tine cat mai mult timp?

Sursa foto: Shutterstock

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Asa ai parte de vitamine tot anul. 5 sfaturi pretioase pentru congelarea legumelor si fructelor.


Discutii despre Asa ai parte de vitamine tot anul. 5 sfaturi pretioase pentru congelarea legumelor si fructelor

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Garbo incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

AICI ai toate ofertele de Black Friday 2017! Afla-le din timp!

Ba unii retaileri au furat deja startul si au inceput campaniile de promotii. Si ca sa nu obosesti cautand cele mai bune preturi din magazin in... Vezi ofertele

Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.